Pagina 1 van 1
Cilinderkop
Geplaatst: 27 sep 2016 12:59
door ClioRT1993
Hallo,
Ik heb nu echt een probleem met mijn Clio RT uit 1993.
De cilinderkop is ingevreten door de koelvloeistof.
Nu is mijn vraag:
Weet iemand of een Cilinderkop van een Clio met E7J-718 motor te gebruiken is op een E7J-710 motor?
Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen.
Re: Cilinderkop
Geplaatst: 27 sep 2016 18:01
door NicoK
Nee, kan niet. Zo te zien aan de koppakking zitten de koelkanalen op een iets andere manier in elkaar. Of de oliekanalen. Er is hoe dan ook een te groot verschil.
Re: Cilinderkop
Geplaatst: 28 sep 2016 09:30
door ClioRT1993
Okee, duidelijk.
Bedankt voor de info!
Ga ik verder zoeken.
Re: Cilinderkop
Geplaatst: 03 okt 2016 18:52
door Arjan
Wanneer de cilinderkop is ingevreten door KVS kan dat alleen door gebruik van rode en blauwe (of groene KVS) door elkaar. Dat maakt KVS een corrosief goedje. Alleen zal dan niet alleen je cilinderkop zijn ingevreten maar zeer waarschijnlijk de rest van het blok ook.
Re: Cilinderkop
Geplaatst: 03 okt 2016 22:26
door NicoK
Arjan schreef:Wanneer de cilinderkop is ingevreten door KVS kan dat alleen door gebruik van rode en blauwe (of groene KVS) door elkaar. Dat maakt KVS een corrosief goedje. Alleen zal dan niet alleen je cilinderkop zijn ingevreten maar zeer waarschijnlijk de rest van het blok ook.
Uhm......dat meen je? Dan moet de KVS er bij mij ook binnen nu en zo snel mogelijk uit. Ik heb roze en groen door elkaar.
Re: Cilinderkop
Geplaatst: 04 okt 2016 00:09
door mox
Ai, ik zou de boel vlug uitgebreid gaan doorspoelen. Behalve dat dat mengsel corrosief is heeft het ook de neiging om taai te worden als behangerslijm, waardoor je koelcircuit vernauwt en/of verstopt kan raken
Renault schrijft "Glaceol RX type D" voor en dat is geelgroen van kleur.
Re: Cilinderkop
Geplaatst: 04 okt 2016 11:39
door NicoK
http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2011/ ... n-10111720
Ik lees het.....goed minpuntje voor de garage die de distributie heeft gedaan. Ik had ook gelijk de KVS mee moeten nemen.

Re: Cilinderkop
Geplaatst: 04 okt 2016 18:49
door mox
Vaak vervangen ze bij een distributie (aannemende dat ze de waterpomp ook doen) niet alle koelvloeistof. Het deel van de vloeistof achter de gesloten thermostaatklep laten ze meestal doodleuk zitten, want dat scheelt ze weer slangen losmaken...
Re: Cilinderkop
Geplaatst: 04 okt 2016 22:16
door NicoK
mox schreef:Vaak vervangen ze bij een distributie (aannemende dat ze de waterpomp ook doen) niet alle koelvloeistof. Het deel van de vloeistof achter de gesloten thermostaatklep laten ze meestal doodleuk zitten, want dat scheelt ze weer slangen losmaken...
Ehm ja ik weet 100% zeker dat het zo gegaan is.
