Cilinderkop

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
ClioRT1993
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2016 13:43
Contacteer:

Cilinderkop

Bericht door ClioRT1993 »

Hallo,
Ik heb nu echt een probleem met mijn Clio RT uit 1993.
De cilinderkop is ingevreten door de koelvloeistof.
Nu is mijn vraag:
Weet iemand of een Cilinderkop van een Clio met E7J-718 motor te gebruiken is op een E7J-710 motor?
Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen.
Gebruikersavatar
NicoK
Oud-beheerder
Berichten: 803
Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Cilinderkop

Bericht door NicoK »

Nee, kan niet. Zo te zien aan de koppakking zitten de koelkanalen op een iets andere manier in elkaar. Of de oliekanalen. Er is hoe dan ook een te groot verschil.
ClioRT1993
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2016 13:43
Contacteer:

Re: Cilinderkop

Bericht door ClioRT1993 »

Okee, duidelijk.
Bedankt voor de info!
Ga ik verder zoeken.
Arjan
Oud-beheerder
Berichten: 5410
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:19
Contacteer:

Re: Cilinderkop

Bericht door Arjan »

Wanneer de cilinderkop is ingevreten door KVS kan dat alleen door gebruik van rode en blauwe (of groene KVS) door elkaar. Dat maakt KVS een corrosief goedje. Alleen zal dan niet alleen je cilinderkop zijn ingevreten maar zeer waarschijnlijk de rest van het blok ook.
Gebruikersavatar
NicoK
Oud-beheerder
Berichten: 803
Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Cilinderkop

Bericht door NicoK »

Arjan schreef:Wanneer de cilinderkop is ingevreten door KVS kan dat alleen door gebruik van rode en blauwe (of groene KVS) door elkaar. Dat maakt KVS een corrosief goedje. Alleen zal dan niet alleen je cilinderkop zijn ingevreten maar zeer waarschijnlijk de rest van het blok ook.
Uhm......dat meen je? Dan moet de KVS er bij mij ook binnen nu en zo snel mogelijk uit. Ik heb roze en groen door elkaar.
Gebruikersavatar
mox
Beheerteam
Berichten: 2127
Lid geworden op: 13 apr 2009 01:09
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Cilinderkop

Bericht door mox »

Ai, ik zou de boel vlug uitgebreid gaan doorspoelen. Behalve dat dat mengsel corrosief is heeft het ook de neiging om taai te worden als behangerslijm, waardoor je koelcircuit vernauwt en/of verstopt kan raken :(

Renault schrijft "Glaceol RX type D" voor en dat is geelgroen van kleur.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Gebruikersavatar
NicoK
Oud-beheerder
Berichten: 803
Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Cilinderkop

Bericht door NicoK »

:? http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2011/ ... n-10111720

Ik lees het.....goed minpuntje voor de garage die de distributie heeft gedaan. Ik had ook gelijk de KVS mee moeten nemen. :?
Gebruikersavatar
mox
Beheerteam
Berichten: 2127
Lid geworden op: 13 apr 2009 01:09
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Cilinderkop

Bericht door mox »

Vaak vervangen ze bij een distributie (aannemende dat ze de waterpomp ook doen) niet alle koelvloeistof. Het deel van de vloeistof achter de gesloten thermostaatklep laten ze meestal doodleuk zitten, want dat scheelt ze weer slangen losmaken...
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Gebruikersavatar
NicoK
Oud-beheerder
Berichten: 803
Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Cilinderkop

Bericht door NicoK »

mox schreef:Vaak vervangen ze bij een distributie (aannemende dat ze de waterpomp ook doen) niet alle koelvloeistof. Het deel van de vloeistof achter de gesloten thermostaatklep laten ze meestal doodleuk zitten, want dat scheelt ze weer slangen losmaken...
Ehm ja ik weet 100% zeker dat het zo gegaan is. :p
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”