Cilinderkop
-
- beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 mei 2016 13:43
- Contacteer:
Cilinderkop
Hallo,
Ik heb nu echt een probleem met mijn Clio RT uit 1993.
De cilinderkop is ingevreten door de koelvloeistof.
Nu is mijn vraag:
Weet iemand of een Cilinderkop van een Clio met E7J-718 motor te gebruiken is op een E7J-710 motor?
Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen.
Ik heb nu echt een probleem met mijn Clio RT uit 1993.
De cilinderkop is ingevreten door de koelvloeistof.
Nu is mijn vraag:
Weet iemand of een Cilinderkop van een Clio met E7J-718 motor te gebruiken is op een E7J-710 motor?
Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Cilinderkop
Nee, kan niet. Zo te zien aan de koppakking zitten de koelkanalen op een iets andere manier in elkaar. Of de oliekanalen. Er is hoe dan ook een te groot verschil.
-
- beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 mei 2016 13:43
- Contacteer:
Re: Cilinderkop
Okee, duidelijk.
Bedankt voor de info!
Ga ik verder zoeken.
Bedankt voor de info!
Ga ik verder zoeken.
Re: Cilinderkop
Wanneer de cilinderkop is ingevreten door KVS kan dat alleen door gebruik van rode en blauwe (of groene KVS) door elkaar. Dat maakt KVS een corrosief goedje. Alleen zal dan niet alleen je cilinderkop zijn ingevreten maar zeer waarschijnlijk de rest van het blok ook.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Cilinderkop
Uhm......dat meen je? Dan moet de KVS er bij mij ook binnen nu en zo snel mogelijk uit. Ik heb roze en groen door elkaar.Arjan schreef:Wanneer de cilinderkop is ingevreten door KVS kan dat alleen door gebruik van rode en blauwe (of groene KVS) door elkaar. Dat maakt KVS een corrosief goedje. Alleen zal dan niet alleen je cilinderkop zijn ingevreten maar zeer waarschijnlijk de rest van het blok ook.
Re: Cilinderkop
Ai, ik zou de boel vlug uitgebreid gaan doorspoelen. Behalve dat dat mengsel corrosief is heeft het ook de neiging om taai te worden als behangerslijm, waardoor je koelcircuit vernauwt en/of verstopt kan raken 
Renault schrijft "Glaceol RX type D" voor en dat is geelgroen van kleur.

Renault schrijft "Glaceol RX type D" voor en dat is geelgroen van kleur.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Cilinderkop

Ik lees het.....goed minpuntje voor de garage die de distributie heeft gedaan. Ik had ook gelijk de KVS mee moeten nemen.

Re: Cilinderkop
Vaak vervangen ze bij een distributie (aannemende dat ze de waterpomp ook doen) niet alle koelvloeistof. Het deel van de vloeistof achter de gesloten thermostaatklep laten ze meestal doodleuk zitten, want dat scheelt ze weer slangen losmaken...
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Cilinderkop
Ehm ja ik weet 100% zeker dat het zo gegaan is.mox schreef:Vaak vervangen ze bij een distributie (aannemende dat ze de waterpomp ook doen) niet alle koelvloeistof. Het deel van de vloeistof achter de gesloten thermostaatklep laten ze meestal doodleuk zitten, want dat scheelt ze weer slangen losmaken...
