RS 182 houd erg in bij koude start + boven de 6000 rpm

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Herbieferbie
beginner
Contacteer:

RS 182 houd erg in bij koude start + boven de 6000 rpm

Bericht door Herbieferbie »

Als ik hem start geen enkel probleem , maar de eerste 1 a 2 km houd hij erg in, eenmaal warm rijd hij prima alleen boven de 6000 rpm ( niet altijd ) houd hij ook wel eens in.

Wat kan het zijn, vorig jaar bobineblok nog vervangen alsmede 1 van de sproeiiers, nieuwe bougies kabels etc, onlangs nog injectiereiniger gebruikt.

Tis geen ramp maar niet zo het hoort te zijn, verders normaal onderhoud gehad
hostler

Re: RS 182 houd erg in bij koude start + boven de 6000 rpm

Bericht door hostler »

Heb je hem al eens uitgelezen? Probeer dat eerst eens.
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tutuur »

Het inhouden wanneer hij koud is, is normaal bij deze auto's. Zo zijn ze vanuit de fabriek afgesteld om de katalysator snel op temperatuur te laten komen.

Bovenin is lastig wat over te zeggen via internet
Herbieferbie
beginner
Contacteer:

Bericht door Herbieferbie »

ok inhouden in begin duidelijk dan, moet wel zeggen sinds ik een catback systeem heb van Janspeed heeft hij er meer last van als met de originele uitlaat, systeem is inclusief een sportcat. Heb nog een sportluchtfilter gekocht, ademt wel lekkerder eenmaal op temperatuur, beetje luidruchtig, maar ach klinkt wel lekker :-)
Vriend heeft zo' n uitleesapparaat, en er komt een melding naar boven storing pingeldetectiecircuit oid , als het goed begrepen heb stelt dat ding de ontsteking bij op hoge toerentallen dus zou wat kunnen verklaren, is dat een duur onderdeel en evt zelf te doen ?

Bedankt weer alvast voor de tips tot de oplossiing er is hou ik het wel ff bij 6000 rpm :-)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”