profiel R-Link Store leeg en SD-kaart weigert

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
JB2
beginner
Contacteer:

profiel R-Link Store leeg en SD-kaart weigert

Bericht door JB2 »

Deze week ben ik tegen een paar problemen gelopen met R-Link.

Ten eerste heeft Renault Nederland de website MyRenault aangepast. Daar moet je bij eerste gebruik een nieuw wachtwoord aanmaken. De R-Link store draait blijkbaar nog op een oud systeem, want daar heb je een ander (oud) wachtwoord nodig. Uiteindelijk lukte het me het wachtwoord van de R-Linkstore te resetten, maar wat bleek: mijn profiel is leeg. Er staat niets meer in. Ik heb mijn auto nu opnieuw toe moeten voegen adhv chassisnummer R-Link serienummer, dus dat is uiteindelijk wel opgelost. Wel vreemd dat dit zo kan gebeuren.

Ten tweede heb ik een probleem met mijn SD-kaart. In de auto werkt hij prima, maar mijn PC (die sinds kort op Windows 10 draait) kan hem niet lezen. Daarmee bedoel ik dat de PC 9 van de 10 keer niet reageert bij het in de lezer steken van de kaart. Die ene keer dat hij wel reageert, krijg ik allerlei meldingen over het niet beschikbaar zijn van de inhoud, beschadigd zijn van de kaart en meer van die ongein. De R-Link Toolbox software reageert ook 9 van de 10 keer niet op de SD-kaart. Ook daar is het zo bij die ene keer dat er even verbinding lijkt te zijn met de kaart dat de R-Link Toolbox meldt dat de SD-kaart beschadigd is.
Nu kan ik me 2 scenario's voorstellen:
- de SD kaart is beschadigd (maar hoe kan het dan dat hij in de auto normaal functioneert?)
- de kaartlezer van mijn PC is defect (maar hoe kan het dan dat hij SD-kaarten van mijn fototoestel wel gewoon normaal kan lezen?)

Ik kom er niet uit. Heeft iemand anders ook dit soort ervaringen? :roll: :furious3: :huh:
Helaas was de Clio IV niet zo'n succes. Nu peugeot 208 \o/
JB2
beginner
Contacteer:

Re: profiel R-Link Store leeg en SD-kaart weigert

Bericht door JB2 »

Optie 3 is er natuurlijk ook nog (theoretisch): R-Link SD-kaarten kunnen niet gelezen worden door Windows 10-systemen.
johan_416
forum starter
Contacteer:

Bericht door johan_416 »

als de sd kaart het zelfde format heeft moet het kunnen , maar windows is het enigste virus wat bestuurbaar is, regelmatig ook een aanpassing in het register verricht wonderen. ook moet de lezer door win ondersteund worden, dus kijk naar de mobo drivers

Groet Johan
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
JB2
beginner
Contacteer:

Bericht door JB2 »

De lezer is gewoon een exemplaar dat is ingebouwd in de pc, en zoals gezegd, werkt hij wel met andere SD-kaarten.

Voor het gebruik van de Renault R-Link Toolbox is het lezen van de kaart noodzakelijk, dus het zou wel raar zijn als Renault een format zou nemen, dat niet werkt icm Windows.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Windows verkenner kan inderdaad de inhoud op R-Link kaarten niet laten zien. Dat is een beveiligingsmaatregel die er op zit. Het R-Link programma wat je installeert kan dat wel maar heeft gen verkenner functie.

Dat je PC de kaart niet ziet of aangeeft deze niet te kunnen lezen is een Windows 10 driver probleem. Dit is dus eerder een probleem in je computer dan een probleem met de SD-kaart. Ga naar de dealer en leg daar uit waar je tegenaan loopt en vraag of zij onder jouw account wel kunnen updaten. Lukt dat eb je inderdaad een PC probleem, lukt het ook daar niet kunnen ze gelijk naar een oplossing gaan zoeken.
Midri
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Midri »

Ik heb hier geen problemen met Windows 10 en R-Link, leest en werkt perfect (ook i.c.m. R-Link Explorer zodat je wel de inhoud van de kaart kan zien en backups kan maken). Zelf gebruik ik een externe kaartlezer met de laatste drivers.
Misschien eens proberen om R-Link te deïnstalleren en terug te installeren (met admin rechten uiteraard).
Met vriendelijke groet, Tommy

Afbeelding
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Had hetzelfde probleem met MyRenault en Rlink website. Wat een moeite om de auto weer toe te voegen.

Van de week R-Link nog geupdate op een laptop met ingebouwde SD-card reader onder Windows 10.

Het klopt dat je in Windows verkenner de losse files niet kunt zien, maar je ziet wel enkele mappen of zip-files.

Om de SD-kaart te controleren is er iemand die het programmatje R-Link Explorer heeft gemaakt.

Is hier info: http://www.tomtomax.fr/forum/viewtopic.php?t=40484

File: http://ahp.li/74dd88ef1f652eb6de6e.exe

Afbeelding

Grtn Ben...
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”