Ten eerste heeft Renault Nederland de website MyRenault aangepast. Daar moet je bij eerste gebruik een nieuw wachtwoord aanmaken. De R-Link store draait blijkbaar nog op een oud systeem, want daar heb je een ander (oud) wachtwoord nodig. Uiteindelijk lukte het me het wachtwoord van de R-Linkstore te resetten, maar wat bleek: mijn profiel is leeg. Er staat niets meer in. Ik heb mijn auto nu opnieuw toe moeten voegen adhv chassisnummer R-Link serienummer, dus dat is uiteindelijk wel opgelost. Wel vreemd dat dit zo kan gebeuren.
Ten tweede heb ik een probleem met mijn SD-kaart. In de auto werkt hij prima, maar mijn PC (die sinds kort op Windows 10 draait) kan hem niet lezen. Daarmee bedoel ik dat de PC 9 van de 10 keer niet reageert bij het in de lezer steken van de kaart. Die ene keer dat hij wel reageert, krijg ik allerlei meldingen over het niet beschikbaar zijn van de inhoud, beschadigd zijn van de kaart en meer van die ongein. De R-Link Toolbox software reageert ook 9 van de 10 keer niet op de SD-kaart. Ook daar is het zo bij die ene keer dat er even verbinding lijkt te zijn met de kaart dat de R-Link Toolbox meldt dat de SD-kaart beschadigd is.
Nu kan ik me 2 scenario's voorstellen:
- de SD kaart is beschadigd (maar hoe kan het dan dat hij in de auto normaal functioneert?)
- de kaartlezer van mijn PC is defect (maar hoe kan het dan dat hij SD-kaarten van mijn fototoestel wel gewoon normaal kan lezen?)
Ik kom er niet uit. Heeft iemand anders ook dit soort ervaringen?