Hallo,
Even een kort vraagje:
Het valt me op dat wanneer ik het contact aanzet van mijn Clio 4 DCi uit 2014 zonder te starten, ik een zoemend hoog geluid hoor onder de motorkap. Het lijkt van het gasklephuis te komen.
Als ik de key-card uit de sleuf haal, en het contact er dus af gaat, houdt het zoemen na ca. 10-15sec ook op.
Tijdens het lopen van de motor is het niet hoorbaar.
Is dit normaal of is er iets mis?
Clio 4 DCi 2014 zoemend gasklephuis bij contact aan
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Re: Clio 4 DCi 2014 zoemend gasklephuis bij contact aan
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Spammer, thanks.
Ik had wel snel gezocht op zoemen, piepen en gasklephuis (want daar leek het vandaan te komen), maar kon er zo niks op vinden.
Maar het "mysterie" is dus opgelost en hoef me er dus geen zorgen over te maken.
Ik had wel snel gezocht op zoemen, piepen en gasklephuis (want daar leek het vandaan te komen), maar kon er zo niks op vinden.
Maar het "mysterie" is dus opgelost en hoef me er dus geen zorgen over te maken.
Lijkt het geluid op wat je in dit filmpje hoort op 0:07 ?
Moeilijk te zeggen, maar het lijkt dat het geluid in dat filmpje meer mechanisch is en wat ik hoor lijkt meer elektronisch. Kan me vergissen natuurlijk ;-)
In de link van klmklmklmklm is de conclusie dat het de brandstofpomp bij het blok is.
In de link van klmklmklmklm is de conclusie dat het de brandstofpomp bij het blok is.
Het geluid wat je bij de motor hoort is namelijk ook de brandstofpomp (de SV1000 heeft ook een injectie motor)
Dus bij het lezen van de topic titel dacht ik al gelijk aan de pomp.
Maar dat is dus al bevestigd

Dus bij het lezen van de topic titel dacht ik al gelijk aan de pomp.
Maar dat is dus al bevestigd