Welke winterband?

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Carla vE
forum starter
Contacteer:

Welke winterband?

Bericht door Carla vE »

OK, hartje zomer, misschien zelfs wel de warmste dag ervan, maar vooruit...

Voor mijn werk moet ik ineens 1000 km/week gaan rijden i.p.v. 100 km/week. Tot noch toe reed ik altijd met de standaard band die onder de Clio IV geleverd was, op de korte afstanden geen probleem. Echter nu ik ook in de winter straks 200 km snelweg per dag moet gaan rijden is het denk ik toch wel raadzaam om winterbanden te gaan aanschaffen.
Ik heb even gekeken naar All Weather banden, maar daarover vind ik dat ze toch slijtage gevoeliger zijn dan zowel zomer- als winterbanden en het verbruik is ook nog eens hoger dan bij zomer- en/of winterbanden. Vandaar dus mijn keuze voor winterbanden.

Echter zijn er zoveel merken en types dat ik de bomen door het bos niet meer zie. Dus welke band raden jullie aan?
Clio IV TCe ECO2 | Expression | Gris Cassiopee
04.12.2019: Clio V | Intens | Bleu Iron | Pack Easy Link Navigatie 9.3"
Worteltjestaart
forum starter
Contacteer:

Re: Welke winterband?

Bericht door Worteltjestaart »

Michelin CrossClimate.
Dat is een zomerband met winterband-achtige eigenschappen op sneeuw en bevroren ondergrond.

Gezien het feit dat echt winterse omstandigheden in NL zeldzaam zijn, en 'echte' winterbanden in een gemiddelde NLse winter onnodig zijn, kun je het beste kiezen voor een band met zeer goede 'warme' eigenschappen en voldoende winterse kwaliteiten.

Voordeel is dat je niet meer hoeft te wisselen.
Slijtvastheid is redelijk, de meerkosten door slijtage verdien je echter terug omdat je niet tweejaarlijks hoeft te wisselen en te betalen voor opslag.
Bert O.

Re: Welke winterband?

Bericht door Bert O. »

Ik heb iets van Uniroyal MS, op een gewone stalen velg 15" laten zetten.
Tevreden over, nooit slippertjes gemaakt (was ook moeilijk voorbije winters...)

Opslag in tuinhuis kost niets, wisselen 2x per jaar dik half uurtje... Tenzij je op een flat zonder berging woont, begrijp ik niet dat mensen betalen voor opslag en banden wisselen...
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”