Brandstoffilter 1.5 DCI met/zonder watersensoraansluiting

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
ruubke1
beginner
Contacteer:

Brandstoffilter 1.5 DCI met/zonder watersensoraansluiting

Bericht door ruubke1 »

Dag iedereen,

Ik heb een paar filters gekocht voor onderhoud op mijn Clio phase 2, waaronder een brandstoffilter. Nu had ik op de webshop de keuze tussen een brandstoffilter met watersensoraansluiting (tot bouwjaar 12/2004) en één zonder watersensoraansluiting (vanaf bouwjaar 01/2005).

Mijn Clio is van 2004 en heb dus deze met watersensoraansluiting gekocht. Nu blijkt dat er toch een brandstoffilter zonder watersensoraansluiting in mijn Clio zit. Iemand die weet hoe dit komt? Staat dit soms verkeerd op de wegshop? (Mister-Auto).

Afbeelding

Iemand enig idee of ik toch deze filter zou kunnen gebruiken door de opening voor de watersensoraansluiting af te sluiten?

Alvast bedankt!
Hvasselt
beginner
Contacteer:

Re: Brandstoffilter 1.5 DCI met/zonder watersensoraansluiting

Bericht door Hvasselt »

Topic is al heel oud zie ik, maar ik reageer even voor het geval mensen nu nog tegen dit probleem aanlopen.

Hoe het komt weer ik niet, maar ik heb hetzelfde probleem gehad.
Ik weet wel dat je dit filter gewoon kunt plaatsen. Heb ik zelf ook gedaan, uitvoerig gecontroleerd op weglekken van brandstof via de sensoraansluiting, maar dit gebeurde gelukkig niet!
Is ook wel logisch denk ik, constructeur wilt ook niet dat er water/diesel in de sensor terecht komt ;)

Ik heb de aansluiting nog afgeplakt met een klein stukje tape, om te voorkomen dat er stof in de aansluiting komt.

Succes!
Clio 2ph2 1.5dci Initiale
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”