Clio start moeilijk

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Clio start moeilijk

Bericht door NicoK »

Hai Allemaal,

tsja startproblemen met een Renault.... :cry: De symptomen knipperend ledje, als die uiteindelijk weer constant brand dan had ik eerst soms alleen een klik. Of hij startte. De klik was het startrelais, denk ik. Heb het nog niet gehad met deze andere startmotor, wel dat ie alleen rondging voor een x aantal seconden. Niet aansloeg en daarna weer hetzelfde.

Ligt het aan de sleutel, of toch aan de krukassensor? Wil er best eentje bestellen maar ja, met startmotor erbij heb ik er best wat aan uitgegeven deze maand. En moet wel een beetje oppassen daarvoor omdat ik wel onderdelen wil vervangen die al stuk zijn.
Mouser267
forum starter
Contacteer:

Re: Clio start moeilijk

Bericht door Mouser267 »

Als ik het goed begrijp is het zo dat hij wel ronddraait, maar niet aanslaat.
Is dat elke keer zo, of doet hij het ook wel eens wel?

Kun je hier wat mee?
https://clioclub.info/viewtopic.php?f=2 ... el#p305069

Bij mij was het bij de vorige Clio een BDP-sensor. En bij mijn huidige Clio is er iets met de brandstofinjectie.
Trotse eigenaresse van een Renault Clio 1.4 RN MAX uit 2000.
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Ik heb die allemaal al gezien inderdaad, gedownload zelfs, staat op mijn tablet.

BDP sensor of eigenlijk krukassensor (is net ietsje anders maar effect is hetzelfde, bovenste dode punt bepalen) is besteld.
Voorheen was het zo dat ie het meestal wel deed, en 2x in 3000 km niet.....dus ja......moet ik me dan druk erom maken?

Afgelopen week heeft ie het constant, dus wil geen vertrouwen verliezen in het ding. Maar ik las nog ergens op internet dat het soms ook wel eens aan de sleutel lag. Dus wellicht had nog iemand het idee. Anders horen jullie wel wat ie doet met een nieuwe krukassensor. :D

Blauwe stekker besteld uiteraard. :thumbsup:
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Uiteraard wel bedankt voor het meedenken Mouser. Word zeer gewaardeerd. :wink:
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Ik heb het nog even besproken met de praktijkdocent autotechniek, hij is een goed oud-Renault monteur. Na de modificatie aan de krukassensor gaan we ergens in Juli een paar extra verbindingen in de auto leggen. Hij wist zeker dat ie het kon oplossen zonder dat ik een nieuwe sleutel nodig heb. Dus ja....ik vind het prima!

Heb nog steeds maar 1 sleutel. Maar das opzich zelf een goede en voldoende voor mijn gebruik. De 2e sleutel had de verkoper ook niet meer trouwens.
gerrit1
beginner
Contacteer:

Bericht door gerrit1 »

NicoK schreef: Heb nog steeds maar 1 sleutel. Maar das opzich zelf een goede en voldoende voor mijn gebruik. De 2e sleutel had de verkoper ook niet meer trouwens.
Zat in hetzelfde schuitje. Slechts één sleutel erbij gehad ("Jah meneer, een reservesleutel kost een tientje ofzo"). Niet dus... De sleutel bevat een chip voor de startonderbreking. Heb toen eens rondgemaild naar schoenmakers die ook sleutels maken. De prijzen liepen uiteen van €59,50 tot €80,- (De Renault dealer vroeg €200, maar met afstandsbediening neem ik aan...), dus het loont om wat rond te vragen ;)

Had er stiekem ook geen zin in om zo'n bedrag uit te geven, maar vond het wel nodig mocht ik ooit mijn sleutelbos kwijtraken. :roll: Zonder sleutel ben je namelijk aangewezen op de Renault dealer om de codes uit te lezen, wat denk ik een duur grapje is. Temeer omdat je dan eerst je auto bij de dealer moet zien te krijgen haha.
Clio II 1.2 2002
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

80 euro is nog redelijk te doen. ;)

Ik zal je ff een priveberichtje doen omdat het forum ff te open is voor die info. Maar wil het best kwijt.
hostler

Bericht door hostler »

Ik heb voor zo'n los chipje (gaat gewoon los in je sleutel) 40 euro betaald. Ze kopiëren gewoon een werkende sleutel.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

waar was dat?
gerrit1
beginner
Contacteer:

Bericht door gerrit1 »

hostler schreef:Ik heb voor zo'n los chipje (gaat gewoon los in je sleutel) 40 euro betaald. Ze kopiëren gewoon een werkende sleutel.
De reservesleutel die ik heb mogen ontvangen bevat een smal schuifje met daarin een chip (in een glasbuisje). Een losse chiploze sleutel kost een tientje om te maken. Met een totaal van 6 tientjes heb ik die man dus een tientje arbeidskosten gegund :P
Clio II 1.2 2002
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Nieuwe regel in de gebruiksaanwijziging om de auto gestart te krijgen.....

Rijd hem een klein stukje naar voren, uiteraard wel met een onafgebroken brandend startonderbrekerlampje.....
krukassensor is ontvangen, gaat er vandaag of morgen op en dan ergens in Juli even wat dieper in de elektronica duiken met mijn docent. Ben benieuwd.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Afbeelding

Spreekt voor zich natuurlijk. Sleuteltje.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

:lipssealed:
Bijlagen
CR2032-BAT.png
CR2032-BAT.png (61.83 KiB) 3796 keer bekeken
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Was al vervangen. ;) even het transpondertje weer vast solderen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”