Allereerst zal ik mij even voorstellen

Mijn naam is Harvey de Wijs en ben sinds afgelopen zaterdag (4 juni) in het bezit van een Clio 2 phase 2 RS 2.0 sport s2005. Omdat ik nog niet in het bezit ben van een rijbewijs (30 juni afrijden) heb ik hem toch maar gekocht omdat ik er verliefd op werd

Maargoed..
Nu heb ik dus een Renault Clio RS uit 2001 gekocht met wat ik denk dat "defecten/mankementen" zijn. Ben zelf wel een autokenner, maar daar houdt het bij mij al gelijk op.
Probleem numero uno:
Eenmaal de auto gekocht te hebben heeft een maat van mij de auto naar huis gereden. reed lekker en ook erg vlot! Ondertussen ook een AMG cabrio uit (199x?) uitgereden dus ik was helemaal happy! Thuis aangekomen dus geparkeerd, maar toen merkte ik dat als er helemaal naar echts/links wordt gestuurd er een wringend geluid ontstaat bij de motor/wielen. Nu weet ik niet of door de banden komen of dat er iets niet helemaal lekker zit...
Probleem twee:
Als de auto net is gestart werkt de koppeling goed (licht gekraak wanneer je hem intrap en loslaat). Nu is het zo dat als de motor warm is het veel erger wordt! Onder de motorkap gekeken en ik hoorde dat het dus van de motor vandaan komt (onder de luchtfilter). Volgens een vriend van mij (die een Honda Civic heeft) kan het de hulp cilinder zijn.
Nu is het natuurlijk moeilijk voor te stellen, maar daarom heb ik hieronder een dropbox link met twee video's. Daarbij heb ik ook wat foto's van de auto zelf (voor een eerste auto moet je er trots op zijn)
Uiteraard komt er volgende maand een grote beurt + D-riem, maar wil wel weten of dit hoge kosten gaan meebrengen
https://www.dropbox.com/sh/hpy9pjkd6mkd ... 2c3-a?dl=0