Afscheid...

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Ron4
beginner
Contacteer:

Afscheid...

Bericht door Ron4 »

Na 2,5 jaar ellende en slechts 22000km heb ik besloten de Clio in te ruilen en tevens het merk Renault ook voorlopig te "parkeren".

Eerdere ervaringen met Renault waren zeer goed, twee keer eerder een Renault gehad en voor de Clio drie jaar met plezier in een Dacia Duster gereden. Waarschijnlijk heb ik het met deze Clio een keer slecht getroffen maar als de sales van het garagebedrijf en Renault je in de kou laten staan, is er weinig basis meer om wederom voor het merk te kiezen.

Zelf ben ik niet erg actief als het gaat om het plaatsen van topics maar het lezen van alle ervaringen, opvattingen en eigen aanpassingen aan Clio's heeft mij veel plezier gegeven, hiervoor dank!!!

Groet,

Ron
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Afscheid...

Bericht door Arjan »

Je kan het inderdaad wel eens slecht treffen. Zo zijn wij na 14 jaar Ford rijden (onderbroken met één slechte ervaring met een VW) door een slechte Focus bij Renault terecht gekomen. Inmiddels 16 jaar tevreden over alle vier de auto's in die periode.

Jij gaat weer terug naar Dacia nu of is de keus op heel iets anders gevallen?

In ieder geval veel plezier er mee en wellicht tot ziens :thumbsup:
Ronnie
beginner
Contacteer:

Bericht door Ronnie »

Heel zuur om te horen, zeker bij een nieuw voertuig. Is het mogelijk dat jij aangeeft welke problemen jij bent tegengekomen met jouw Clio 4?
Ik zit feitelijk in hetzelfde schuitje en kan me de frustratie heel goed voorstellen. Mijn vorige nieuwe Swift Sport bijna 2 jaar probleemloos gereden en bij mijn huidige Clio 4 kom ik het ene na het andere probleem tegen en ben al vaker bij de dealer geweest dan mij lief is en feitelijk niet bij een vrijwel nieuwe auto hoort.
66 kW powerrr
forum starter

Bericht door 66 kW powerrr »

Mijn vorige auto was matig van kwaliteit: ruim € 10.000 onderhoud in 230.000 km, en dat is incl. coulance! Het wordt pas echt vervelend als die problemen niet worden opgelost of onevenredig duur onderhoud geven. Als de importeur of fabrikant de dealer dan niet wil bijstaan, moet hij uit eigen zak coulance bieden. Als dat vaker voorkomt ziet die jou(w auto) liever gaan. Ik geloof ook niet in Duitse of Japanse kwaliteit. Je kunt nog steeds pech hebben. Mijn Clio doet het nu al 2,5 jaar c.q. 51.000 km probleemloos. Wel vind ik het interieur van mindere kwaliteit (deurpanelen van krasgevoelig plastic, resonerende panelen, viltende bekleding bagageruimte etc.). Maar liever dat dan technische storingen.
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Wel vind ik het interieur van mindere kwaliteit (deurpanelen van krasgevoelig plastic, resonerende panelen, viltende bekleding bagageruimte etc.). Maar liever dat dan technische storingen.

Deur panelen alleen als ik met mijn knie er tegen druk hoor ik geluiden maar voor de rest ok.
Plastiek ziet er bij mij nog nieuw uit dus ook ok.
Zetels ja ze hadden wat steviger en breder mogen zijn ,zeker de chauffeur zetel.Of ben ik te groot en te dik.
Maar gelijk heb je een baan vaste wagen die snel optrekt en bij gas geven bij120 je in de zetel drukt is formidable.en dit dan nog zonder technische storingen laat je snel deze minpunten vergeten.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”