Hoi,
Wie kan mij vertellen hoe ik het dashboardkastje van mijn Clio III ph2 los kan halen?
Ik kan alléén een schroef midden boven bij het slot vinden, maar hij zit nog ergens anders ook vast.
Reden: hij rammelt/kraakt ergens tegen het dash en ik wil hem graag kraakvrij krijgen. Als ik duw op de klep (open of dicht) houdt het kraken op dus het moet ergens bij de montage in het dash liggen.
Dashboardkastje loshalen
- Worteltjestaart
- forum starter
- Contacteer:
Re: Dashboardkastje loshalen
Die haal je los door eerst sierstrip te verwijderen. Daarin zitten ong. 3 torx schroeven T20, binnen in zit er met 1 torx schroef vast.
Daarna aan de zijkant bij passagiersairbag kapje voorzichtig los wippen, schakelaar loskoppelen en daar zit wederom een torxschroef vast.
Als je alles los heb kan je hem zo naar je toe halen. Achterzijde zit een slangetje van de airco niet vergeten.
Daarna aan de zijkant bij passagiersairbag kapje voorzichtig los wippen, schakelaar loskoppelen en daar zit wederom een torxschroef vast.
Als je alles los heb kan je hem zo naar je toe halen. Achterzijde zit een slangetje van de airco niet vergeten.
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden)
Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
- Worteltjestaart
- forum starter
- Contacteer:
Aha, dat gaat lukken, thanks
Wat is er met dat slangetje van de airco dan? Gekoeld kastje, dus koele lucht aanvoer?
Denk dat ik meteen de sierstrip een ander kleurtje ga geven. Is beschadigd door de vorige eigenaar en dat ziet er een beetje shabby uit.

Wat is er met dat slangetje van de airco dan? Gekoeld kastje, dus koele lucht aanvoer?
Denk dat ik meteen de sierstrip een ander kleurtje ga geven. Is beschadigd door de vorige eigenaar en dat ziet er een beetje shabby uit.
Ja om het kastje koel te houden indien je de airco aanzet een soort koelkast word het
dan maar verwacht er niet veel van
Succes alvast
dan maar verwacht er niet veel van

Succes alvast

Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden)
-
- beginner
- Contacteer:
Misschien helpt deze:
Succes!
Succes!
- Worteltjestaart
- forum starter
- Contacteer:
Superhandig filmpje!
Als het me nu nog niet lukt
Ik durfde in eerste instantie niet de sierstrip zo los te trekken, ben je toch een beetje té voorzichtig denk ik.
Als het me nu nog niet lukt

Ik durfde in eerste instantie niet de sierstrip zo los te trekken, ben je toch een beetje té voorzichtig denk ik.