Hallo,
Weet iemand ook of er voor de mistlampen voor een relais tussen zit en zo ja waar zit deze,mijn mistlampen doen het niet meer maar zekering is nog wel heel,het gaat om een clio 2 uit 2002
Alvast bedankt,
Geertjan
Mistlampen
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Mistlampen
Ik heb even de schema's erbij gepakt. Alleen de mistlampen aan de voorkant worden via een relais geschakeld. Achter niet. Als achter gewoon normaal brandt en voor niet, dan is óf een zekering (20A) óf het relais stuk. Als achter ook niet brandt, dan is er een andere zekering (60A) stuk, of de schakelaar aan het stuur, of de bekabeling.
De exacte plek van het relais kan ik niet uit het schema halen, maar je mag aannemen dat hij in de box naast de accu zit. Luister of je 'm hoort klikken als je de mistlampen (voorkant) aan/uit zet.
De exacte plek van het relais kan ik niet uit het schema halen, maar je mag aannemen dat hij in de box naast de accu zit. Luister of je 'm hoort klikken als je de mistlampen (voorkant) aan/uit zet.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Re: Mistlampen
Ik heb er ook problemen mee, alleen achter een brandend mistlicht. Zelf ben ik er nog niet achter wat het is, ik moet het relais nog even doormeten. Een nieuwe kost zo'n 50 euro bij de dealer, hij is ongetwijfeld ergens anders goedkoper te krijgen.
Het relais zit onder het dashboard (bruin en vierkant) aan de bestuurderszijde. Ik weet zo uit mijn hoofd niet precies welke het is, ik dacht dat het degene was die het meest rechtsvoor zit.
Het relais zit onder het dashboard (bruin en vierkant) aan de bestuurderszijde. Ik weet zo uit mijn hoofd niet precies welke het is, ik dacht dat het degene was die het meest rechtsvoor zit.