Hoi medeforumbezoekers,
Vanavond heb ik gewoon preventief mijn stappenmotor vervangen voor de auto en de auto gestart.
Uiteraard gaat de auto dan even wat raar lopen ivm nieuwe waardes naar de ECU. Alleen nu vind ik dat de motor wel heel lang
aan het uitzoeken is welke waardes hij binnenkrijgt. (10 minuten lopen en steeds hoger in toeren en weer terugzakken).
Nu vraag ik mij af... wat is de juiste methode om de stappenmotor in te leren? Heb de motor nu uitgezet en hoop dat de computer zich aanpast op de nieuwe waardes.
Edit: het is K4J A712 motor (1.4 16V 98pk)
Groeten,
Robert
Nieuwe stappenmotor inleren
- CLIO2PH1
- forum member
- Contacteer:
Re: Nieuwe stappenmotor inleren
Het inleren van de stappenmotor is inmiddels gelukt. Wat heb ik nou gedaan?
Gister heb ik de auto gestart direct nadat ik de stappenmotor had geplaatst. Gevolg de motor trok zeer veel toeren, koud.....
Uiteindelijk de auto uitgezet en vanochtend (1ste uur vrij) heb ik de auto op contact gezet voor 15 seconden, vervolgens doorstarten.
Dit een paar keer gedaan totdat de auto rustiger begon te lopen. Daarna heb ik de auto voor 15 minuten laten lopen met alle stroomverbruikers aan. Dit was zo'n 1500-2000 toeren.
Uiteindelijk de auto uitgezet en weer gestart. Motor liep perfect.
Gister heb ik de auto gestart direct nadat ik de stappenmotor had geplaatst. Gevolg de motor trok zeer veel toeren, koud.....
Uiteindelijk de auto uitgezet en vanochtend (1ste uur vrij) heb ik de auto op contact gezet voor 15 seconden, vervolgens doorstarten.
Dit een paar keer gedaan totdat de auto rustiger begon te lopen. Daarna heb ik de auto voor 15 minuten laten lopen met alle stroomverbruikers aan. Dit was zo'n 1500-2000 toeren.
Uiteindelijk de auto uitgezet en weer gestart. Motor liep perfect.
Inleren duurt ongeveer 200 kilometer lang ;-)
- CLIO2PH1
- forum member
- Contacteer:
Ja dat had ik gelezen op het internet. Moet zeggen dat ik daar weinig van merk, nadat ik voorgaande stappen eerst heb doorlopen!