Kaart update 965 europa
Kaart update 965 europa
Beste mede-Clionisten,
Ik heb gezien dat er een nieuwe kaartupdate uit is voor de Rlink (965).
Is er iemand die deze update heeft aangeschaft en is het mogelijk dat die persoon kan kijken of de A4 tussen Delft en Schiedam hier al op is toegevoegd?
De kaart die ik nu heb stamt nog uit 2014 van toen de auto nieuw was alleen vind ik het zonde als ik een kaart á € 99,- koop waar de voor mij belangrijkste weg niet op staat.
Alvast bedankt aan degene die mij wil helpen aan deze info.
Groeten
Bert
Ik heb gezien dat er een nieuwe kaartupdate uit is voor de Rlink (965).
Is er iemand die deze update heeft aangeschaft en is het mogelijk dat die persoon kan kijken of de A4 tussen Delft en Schiedam hier al op is toegevoegd?
De kaart die ik nu heb stamt nog uit 2014 van toen de auto nieuw was alleen vind ik het zonde als ik een kaart á € 99,- koop waar de voor mij belangrijkste weg niet op staat.
Alvast bedankt aan degene die mij wil helpen aan deze info.
Groeten
Bert
Re: Kaart update 965 europa
Die update zou ik ook graag in mijn R Link willen hebben en zou eerlijk gezegd graag willen weten hoe ik mijn SD kaartje kan updaten.
Heeft iemand een liinkje van een topic wat hierover gaat?
Heeft iemand een liinkje van een topic wat hierover gaat?
Je moet de Rlink toolbox downloaden, kaartje erin en updaten.
Via de MyRenault website doe je je aankopen en die wordt dan via je Rlink toolbox op de kaart gezet.
Via de MyRenault website doe je je aankopen en die wordt dan via je Rlink toolbox op de kaart gezet.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga een poging ondernemen met het downloaden, want met een chromebook wil dat niet altijd lukken.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Als je rlink 6 maanden hebt krijg je dit gratis.
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 45&t=18746
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 45&t=18746
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

V9.65??? waar? Ik ben in zowel de NL als de FR Rlink-Store aangemeld en alleen v9.55 beschikbaar:
Versie: 955.6813
Datum update: 29/01/2016
Type product: Contenu
Vereiste ruimte: 3.905,3 Mo
Versie: 955.6813
Datum update: 29/01/2016
Type product: Contenu
Vereiste ruimte: 3.905,3 Mo
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
955.6813 inderdaad.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Hoi zit net even te snuffelen in de R-link store en daar staat de Europa kaart ----versie Versie: 960.7089
Datum update: 15/03/2016.
Als ik echter kijk in webshop van een Renault dealer van de VKV groep zie ik---- R-LINK TomTom SD kaart Europa ver. 9.65 05/2016
SD kaart Europa voor de Renault R-LINK navigatisysteem.
Let op: Updaten/Aanschaffen van een landenpakket via MyRenault.nl is echter mogelijk na aanschaf van een Full Europe SD kaart. Het downloaden naar een eigen aangeschafte SD kaart is niet mogelijk. Vaak krijgt u ook de melding te zien "Onvoldoende vrije ruimte op SD-Kaarten"
Voor u een kant en klare oplossing,
Kaartversie 9.65 05/2016
Let op !! sd kaart is alleen te gebruiken voor de nieuwe Renault R-LINK systeem. de oudere TomTom versies zullen met deze sd kaart niet werken.
Kenteken is alleen ter controle van navigatiesyteem.
Conclusie heeft R-linkstore een niet actuele kaart staan?
Als je nu net in de periode zit dat je eigenlijk nog een gratis kaartupdate zou ontvangen zou dit van belang kunnen zijn. gr
Datum update: 15/03/2016.
Als ik echter kijk in webshop van een Renault dealer van de VKV groep zie ik---- R-LINK TomTom SD kaart Europa ver. 9.65 05/2016
SD kaart Europa voor de Renault R-LINK navigatisysteem.
Let op: Updaten/Aanschaffen van een landenpakket via MyRenault.nl is echter mogelijk na aanschaf van een Full Europe SD kaart. Het downloaden naar een eigen aangeschafte SD kaart is niet mogelijk. Vaak krijgt u ook de melding te zien "Onvoldoende vrije ruimte op SD-Kaarten"
Voor u een kant en klare oplossing,
Kaartversie 9.65 05/2016
Let op !! sd kaart is alleen te gebruiken voor de nieuwe Renault R-LINK systeem. de oudere TomTom versies zullen met deze sd kaart niet werken.
Kenteken is alleen ter controle van navigatiesyteem.
Conclusie heeft R-linkstore een niet actuele kaart staan?
Als je nu net in de periode zit dat je eigenlijk nog een gratis kaartupdate zou ontvangen zou dit van belang kunnen zijn. gr
Contact gehad met renault nl en er komt binnen 1 week of max 2 een update.Als het nu net je laatste week is dat je door een aankoop een update gratis zou krijgen denk ik dat ik dan toch maar even zou bellen.
Net aan de telefoon gesproken met Consultant Klant Relaties van Renault Nederland. Deze meneer vertelde mij dat de kaart update die al enige weken beschikbaar is bij de VKV groep waarschijnlijk beschikbaar komt eind juni dan wel begin juli . Zegt men............................................... Het is natuurlijk belachelijk dat als je een nieuwe auto aanschaft en er is een nieuwere versie kaart beschikbaar is dan degene die is meegeleverd (dom) en dat je die niet direct kunt updaten .Deze nieuwe kaart is al wel te koop overigens gewoon bij Renault dealer zelf. Tijdens het telefoon gesprek gaf men vriendelijk aan dat er wel een 90 dagen kaart update mogelijk is.Wat men er niet bij vermeld is dat de update die je dan zogenaamd gratis binnen haalt ook al enige maanden oud is. Hoe kan een gerenommeerd merk als Renault nu zo on gerespecteerd met zijn klanten omgaan. Dit is de eerste en laatste Renault voor mij .Voor bijna 20.000 euro heb ik een auto gekocht bij Renault en dit is dan de geleverde service en aftersales. Bah bah bah en bah grote NEPPERS noemen wij dit in N-H. Als er iemand nog een manier weet om dit om te buigen graag misschien kunnen we dit gezamenlijk doen of gewoon via dit forum of iets dergelijks.
Net even gebeld naar Renault Nederland . Tja wanneer de beloofde kaartupdate beschikbaar komt zoals afgesproken tja de nieuwe kaart moet nog geformatteerd worden he ? Geformatteerd? U kunt ook een nieuwe kopen bij de dealer tja....................................
Dus je kraakt een heel auto merk af omdat Tomtom ( want daar komt het vandaan) de update niet tijdig publiceert?
Daar hebben andere merken ook last van dus binnenkort kan je geen enkele auto meer kopen...
Daarbij is het natuurlijk niet zo dat je bij aankoop recht hebt op een update ongeacht wat dan ook.
Je krijgt een gratis update wanneer die binnen x-periode na aanschaf gepubliceerd wordt...
Volgens mij moet jij gewoon even aan meneer Drogtrop een nieuw kaartje met de laatste versie vragen, dan is dat hele gedoe met updaten niet nodig.

Daarbij is het natuurlijk niet zo dat je bij aankoop recht hebt op een update ongeacht wat dan ook.
Je krijgt een gratis update wanneer die binnen x-periode na aanschaf gepubliceerd wordt...
Volgens mij moet jij gewoon even aan meneer Drogtrop een nieuw kaartje met de laatste versie vragen, dan is dat hele gedoe met updaten niet nodig.
@Beste Arjan ik reageer op Renault omdat daar de auto aangeschaft is. Als bv de ruitenwisser te snel in de garantie stuk gaat ga ik ook naar Renault en niet bv naar Bosch oid. Als men de nieuwe auto levert aan de klant hoort deze kaart vanaf de fabriek gewoon up to date te zijn. En als je even het begin leest van deze threat zul je lezen dat de kaart van Europa al beschikbaar was . En daar gaat het nu net om. De kaart van Europa was al beschikbaar zelfs voordat ik de Renault bestelde en oja deze auto was bijna 20.000 Euro. En verder hoe andere auto merken dit doen heb ik totaal niets mee ik heb namelijk een auto bij Renault gekocht. Gr
Dus moet je bij je dealer een SD kaartje krijgen met de laatste kaart als je daar recht op hebt 

@Arjan dat kun jij meerdere malen aangeven. Maar de Renault klantenservice zegt hierover wacht u maar op de update. Als Renault klantenservice zijnde had men gewoon een sd kaart met Europa op kunnen sturen uit coulance en begrip. Maar deze houding richting klant is zonder begrip en arrogant.Helaas raakt men op deze manier wel klanten kwijt.
Gr
Gr
Mijn ervaring is gewoon dat je eerst naar je dealer gaat om dat soort dingen op te lossen. Zo is er voor mij bijvoorbeeld een klapsleutel onderweg omdat ik geen reserve had die wel beloofd was. Ik had aangegeven het verschil tussen een gewone en een klapsleutel wel te willen betalen maar dat vonden ze niet nodig. Kleine genoegdoening voor drie weken wachten op een sleutel;. Via klantenservice had ik die echt niet gekregen.
Wat was de reactie van jouw dealer toen je dit hebt aangegeven bij ze?

Wat was de reactie van jouw dealer toen je dit hebt aangegeven bij ze?
@Arjan ik heb dit niet aan de dealer gemeld om de volgende reden. Nadat de auto afgeleverd was heb ik een email ontvangen van Renault of ik tevreden was en of er nog evt vragen waren.
Naar aanleiding daarvan heb ik contact opgenomen met Renault om hun vraag te beantwoorden. Hierop is besloten door Renault om contact met mij op te nemen om dit ongenoegen te doen oplossen. Vanuit daar is besloten om dit echter niet via de dealer te gaan doen maar door de Consultant Klant Relaties van Renault Nederland. En toen startte het goedkope gedraai secu ontwijken ik zelf vind dat beschamend en niet nodig .Wat mij betreft was dit een actie op persoonlijke conto waarbij men niet kundig nadenkend was over het feit dat het Renault zelf is die de auto niet up to date verkoopt laat staan dat men zocht om dit op een klant vriendelijke en kundige manier op te gaan lossen. Ik begrijp dat er overal systemen zijn die beter kunnen verlopen maar om dit op zichzelf niet kunnen erkennen is een grove fout. Ook is er niet aangegeven dat dit beter zou kunnen gaan en dat dit ook zou moeten gaan gebeuren in de toekomst. Nee men profileert de klant als een zeur die maar even een paar maanden moet wachten terwijl dit onnodig is of voorkomen kan worden. Ik vraag daarom via diverse forums en klachten websites de aandacht hiervoor en dit is uiteraard niet alleen voor mijzelf maar ook voor
nu en misschien wel de toekomstige klanten(of misschien wel niet meer) die dan een keuze kunnen maken wat te doen. Als ik van te voren had geweten dat men bij Renault nl zo zou omgaan met mijn geuite klacht had ik geen Renault gekocht omdat ik als klant geen hulp en vertrouwen hierin beleef. Dit geldt echter niet alleen voor nu maar ook voor latere problemen met een evt garantie vraag. Oftewel deze ervaring heeft mij doen inzien hoe Consultant Klant Relaties van Renault Nederland de klant of vraag behandeld nadat er grif voor de auto betaald is .En ikzelf wil graag vertrouwen hebben met de mensen of instantie waar ik mijn zaken mee doe. Aan een iedereen die mij persoonlijk vraagt of ik tevreden ben met mijn nieuwe Renault zal ik dit uitleggen en benadrukken . Dit echter niet uit een soort wraak maar om duidelijk uit te leggen hoe de Consultant Klant Relaties van Renault Nederland zichzelf opstelt in de periode na het kopen en betalen van de auto . Mocht hier uiteindelijk toch verbetering in komen en men kiest ervoor om een dit bij herhaling te voorkomen dan zal mijn klacht zowel bij de websites en de reeds gestelde vraag bij de rechtsbijstand om een gerechtelijk procedure beëindigd worden. Ik ben dus niet tegen Renault maar probeer aan te geven wat niet goed gaat ondanks dat dit maar om kaartje gaat met een verkoop waarde van 95 Euro . Het vertrouwen van de klant is zeer belangrijk in welke vorm of relatie als zodanig. Het vertrouwen herstellen van mij en de lezers van dit forum behoort een pre te zijn bij Renault. Dit is ook de reden dat ik hier teveel tijd en aandacht aan besteed want dit is gewoon essentieel belangrijk. Gr
Naar aanleiding daarvan heb ik contact opgenomen met Renault om hun vraag te beantwoorden. Hierop is besloten door Renault om contact met mij op te nemen om dit ongenoegen te doen oplossen. Vanuit daar is besloten om dit echter niet via de dealer te gaan doen maar door de Consultant Klant Relaties van Renault Nederland. En toen startte het goedkope gedraai secu ontwijken ik zelf vind dat beschamend en niet nodig .Wat mij betreft was dit een actie op persoonlijke conto waarbij men niet kundig nadenkend was over het feit dat het Renault zelf is die de auto niet up to date verkoopt laat staan dat men zocht om dit op een klant vriendelijke en kundige manier op te gaan lossen. Ik begrijp dat er overal systemen zijn die beter kunnen verlopen maar om dit op zichzelf niet kunnen erkennen is een grove fout. Ook is er niet aangegeven dat dit beter zou kunnen gaan en dat dit ook zou moeten gaan gebeuren in de toekomst. Nee men profileert de klant als een zeur die maar even een paar maanden moet wachten terwijl dit onnodig is of voorkomen kan worden. Ik vraag daarom via diverse forums en klachten websites de aandacht hiervoor en dit is uiteraard niet alleen voor mijzelf maar ook voor
nu en misschien wel de toekomstige klanten(of misschien wel niet meer) die dan een keuze kunnen maken wat te doen. Als ik van te voren had geweten dat men bij Renault nl zo zou omgaan met mijn geuite klacht had ik geen Renault gekocht omdat ik als klant geen hulp en vertrouwen hierin beleef. Dit geldt echter niet alleen voor nu maar ook voor latere problemen met een evt garantie vraag. Oftewel deze ervaring heeft mij doen inzien hoe Consultant Klant Relaties van Renault Nederland de klant of vraag behandeld nadat er grif voor de auto betaald is .En ikzelf wil graag vertrouwen hebben met de mensen of instantie waar ik mijn zaken mee doe. Aan een iedereen die mij persoonlijk vraagt of ik tevreden ben met mijn nieuwe Renault zal ik dit uitleggen en benadrukken . Dit echter niet uit een soort wraak maar om duidelijk uit te leggen hoe de Consultant Klant Relaties van Renault Nederland zichzelf opstelt in de periode na het kopen en betalen van de auto . Mocht hier uiteindelijk toch verbetering in komen en men kiest ervoor om een dit bij herhaling te voorkomen dan zal mijn klacht zowel bij de websites en de reeds gestelde vraag bij de rechtsbijstand om een gerechtelijk procedure beëindigd worden. Ik ben dus niet tegen Renault maar probeer aan te geven wat niet goed gaat ondanks dat dit maar om kaartje gaat met een verkoop waarde van 95 Euro . Het vertrouwen van de klant is zeer belangrijk in welke vorm of relatie als zodanig. Het vertrouwen herstellen van mij en de lezers van dit forum behoort een pre te zijn bij Renault. Dit is ook de reden dat ik hier teveel tijd en aandacht aan besteed want dit is gewoon essentieel belangrijk. Gr
Ja, dat is niet de normale gang van zaken die je verwacht. Normaal regelt een dealer het zelf en gaat de importeur zich er pas mee bemoeien wanneer je er met de dealer niet uitkomt. Zo werkt het normaal bij Renault ook. Wanneer ik een televisie koop van Philips en er is iets mee ga ik ook niet naar Eindhoven maar de winkel waar het apparaat vandaan komt
En wanneer je dit als klacht naar ze toe stuurt en aangeeft dat het op hun eigen verzoek zo is gaan lopen, dat je het geen doen vind en ze uiterlijk twee weken tijd geeft om een passende oplossing te geven zijnde een nieuwe SD kaart met meest recente kaart? Kan je dat niet proberen?
En daarnaast zou ik toch ook even met de dealer zelf een keer gaan praten wat zij hier van vinden. De dealer wil niet graag een klant kwijt raken. Ongeacht om welk merk het gaat, en zal je misschien wel netjes verder helpen. Niet geschoten....

En wanneer je dit als klacht naar ze toe stuurt en aangeeft dat het op hun eigen verzoek zo is gaan lopen, dat je het geen doen vind en ze uiterlijk twee weken tijd geeft om een passende oplossing te geven zijnde een nieuwe SD kaart met meest recente kaart? Kan je dat niet proberen?
En daarnaast zou ik toch ook even met de dealer zelf een keer gaan praten wat zij hier van vinden. De dealer wil niet graag een klant kwijt raken. Ongeacht om welk merk het gaat, en zal je misschien wel netjes verder helpen. Niet geschoten....
@Arjan het draait al lang niet meer om een achterhaalde navigatie klacht . Het gaat uiteindelijk om de gebrekkige service verlening en ik zal er daarom voor zorgen dat dit wat grootser en wat meer bekend gaat worden. Vele druppels maken immers een grote plas.En ik zie nu eigenlijk net dat Auto Week ook een mooie forum heeft. En ook ik krijg net een reactie dat men bij Tweakers ook deze mogelijkheid biedt. Het is echter wel al geplaatst op de Consumentenbond site en de klachten kompas en ook nog klacht.nl. En wat Renault betreft heb ik gesproken met de heer R van Zxxxxxx, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland. Deze heer vond de vraag echter ongegrond en kon er eigenlijk niets mee. Nu daar kunnen de mensen dan nu zelf over gaan oordelen. En niet onbelangrijk ik zelf krijg er zin in om dit onder de ogen te brengen van de lezers op zoek naar evt info over Renault.
Ach, je moet doen wat je niet kan laten. Ik vind het echter erg overdreven om uit ongenoegen over één persoon zijn handelen een merk af te kraken terwijl je zelf nog niet eens andere opties overweegt te proberen om het opgelost te krijgen. Zoals ik al aangaf weiger je zelf nu via de dealer, jouw wettelijke partij in de koopovereenkomst, naar een oplossing te zoeken. Dat zegt meer over je zelf dan het merk. Ik denk niet dat het een druppel is die een plas gaat maken maar eerder een druppel op een gloeiende plaat.
Dus succes!
Dus succes!
@ nou Arjan ik heb toch wel wat meer e mails richting Renault.nl gestuurd en gevraagd of er andere oplossingen waren
Beste Ixxxxd Bxxxxxxx
Vandaag contact gehad met de heer R van Zxxxxxx.
Wij konden echter niet tot een gewenste oplossing komen buiten de geboden
oplossing dat hij eind deze of volgende maand te downloaden is.
Dit is voor mij geen gewenste oplossing als je een auto koopt van bijna
20.000 euro .Deze geboden aftersales kloppen gewoonweg niet. Ik heb hierop
mij klacht gemeld en beschreven op diverse Renault forums plus en tevens de
consumentenbond en klachtenkompas . De snelle reacties die ik hierop krijg
laat mij denken dat er een bepaalde onvrede bestaat hierover. Om dit niet
onbeheersbaar uit de hand te laten lopen wil ik aan jou vragen of er nog
iemand anders is waar ik mee in overleg kan .
Vrg Gerrit
Tja, het lijkt erop dat ik dit toch wel geprobeerd heb.
Overigens totaal geen reactie hierover terug mogen ontvangen.
En dat is dan ook weer niet zo heel netjes richting de klant.
Minachting is de juiste omschrijving en misschien ook nog wel arrogant.
Beste Ixxxxd Bxxxxxxx
Vandaag contact gehad met de heer R van Zxxxxxx.
Wij konden echter niet tot een gewenste oplossing komen buiten de geboden
oplossing dat hij eind deze of volgende maand te downloaden is.
Dit is voor mij geen gewenste oplossing als je een auto koopt van bijna
20.000 euro .Deze geboden aftersales kloppen gewoonweg niet. Ik heb hierop
mij klacht gemeld en beschreven op diverse Renault forums plus en tevens de
consumentenbond en klachtenkompas . De snelle reacties die ik hierop krijg
laat mij denken dat er een bepaalde onvrede bestaat hierover. Om dit niet
onbeheersbaar uit de hand te laten lopen wil ik aan jou vragen of er nog
iemand anders is waar ik mee in overleg kan .
Vrg Gerrit
Tja, het lijkt erop dat ik dit toch wel geprobeerd heb.
Overigens totaal geen reactie hierover terug mogen ontvangen.
En dat is dan ook weer niet zo heel netjes richting de klant.
Minachting is de juiste omschrijving en misschien ook nog wel arrogant.
Je dealer?
@Beste Arjan bedankt voor de tip. Ik laat het voor nu even rustig sudderen maar inderdaad aan een aantal naar mij privé gerichte reacties bemerk ik dat er inderdaad een gloeiende plaat aanwezig is. Het is misschien dan gewoon verstandig om deze te verzamelen en dan te bundelen.En wie weet duikt er wel iemand op via Facebook of Twitter om daar een leuke topic over op te starten. En heel misschien dat deze meneer van Consultant Klant Relaties van Renault mij nog eens terug belt omdat hij na enig voortschrijdend inzicht toch nog een prettige oplossing aanbied.
Vrg
Vrg
Vandaag deze email nogmaals verstuurd in de hoop een fatsoenlijk antwoord te verkrijgen.
Oftewel de gelegenheid bieden om te reageren het kan natuurlijk zijn dat hij er door geglipt is.
Dit gaat ongetwijfeld nog vervolgd worden.
Oftewel de gelegenheid bieden om te reageren het kan natuurlijk zijn dat hij er door geglipt is.
Dit gaat ongetwijfeld nog vervolgd worden.
Laatst gewijzigd door Arjan op 23 jun 2016 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: mail berichten verwijderd
Reden: mail berichten verwijderd
Beste MrClio,
Ik wil, voor dit te ver gaat, even waarschuwen dat we op dit forum een beleid hebben dat er alleen negatief over een partij geschreven wordt wanneer die tegenpartij ook zijn/haar kant van het verhaal kan aangeven. Zonder die reactie mogelijkheid zal het "zwartmaken" van ongeacht welke persoon of bedrijf niet worden toegelaten en zullen berichten worden verwijderd. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen particuliere overeenkomsten die worden afgesloten of bij geschillen met bedrijven. Reden is dat er wel discussie mogelijk is maar geen éénpersoons hetzes. Aangeven dat je ontevreden bent mag, bewijsvoering zonder mogelijkheden van weerwoord van een tegenpartij dus niet.
Ik wil, voor dit te ver gaat, even waarschuwen dat we op dit forum een beleid hebben dat er alleen negatief over een partij geschreven wordt wanneer die tegenpartij ook zijn/haar kant van het verhaal kan aangeven. Zonder die reactie mogelijkheid zal het "zwartmaken" van ongeacht welke persoon of bedrijf niet worden toegelaten en zullen berichten worden verwijderd. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen particuliere overeenkomsten die worden afgesloten of bij geschillen met bedrijven. Reden is dat er wel discussie mogelijk is maar geen éénpersoons hetzes. Aangeven dat je ontevreden bent mag, bewijsvoering zonder mogelijkheden van weerwoord van een tegenpartij dus niet.
Mede namens het gehele beheerteam,Algemene regels
- Ben je net nieuw op het forum, dan kan je je voorstellen in het “Wie is wie? Voorstel topic”. Op deze manier kunnen andere mensen kennis met je maken. Je kunt dit topic vinden in het gedeelte Forumcafé.
- Opruiende, uitlokkende, bedreigende of racistische posts en/of PM’s leiden tot een forumban.
- Blijf ontopic. Dit om te voorkomen dat het hele forum een grote chatbox wordt en de hoofdzaken niet meer van de bijzaken zijn te onderscheiden. Voor chat en ontspanning hebben we het gedeelte Forumcafé.
- Topictitels en -berichten mogen niet uitsluitend bestaan uit hoofdletters. Dit geldt ook voor reacties in topics. Het gebruik van alleen hoofdletters wordt op forums gezien als schreeuwen. Probeer ook het gebruik van uitroeptekens en vraagtekens te beperken.
- Het gebruik van smileys in posts is toegestaan, maar doe het met mate. Het doel van smileys is het helpen van een toon te zetten in je post. Op deze manier is het voor iedereen duidelijk op welke manier je iets wilt zeggen.
- Heb je onenigheid met een andere forumgebruiker? Praat dit dan uit via PB. Het staat niet netjes om open en bloot een onenigheid uit te praten op het forum en het bederft de sfeer op het gehele forum. Bij constatering van dit feit zal er onmiddellijk worden ingegrepen door een lid van het beheerteam.
- Juridische geschillen worden niet op het forum besproken. Bij constatering van dit feit zal er onmiddellijk worden ingegrepen door een lid van het beheerteam.
- Quote uitsluitend informatie in je post die nuttig/relevant is. Het is dus niet de bedoeling dat er hele stukken tekst of foto’s worden ge-quote (zie ook: "Reageren op bestaand topic" hieronder).
- Het forum is niet bedoeld als advertentie-site. Commerciële reclame is daarom niet toegestaan. Wil je een product onder de aandacht brengen van de leden, dan zijn daar voorwaarden aan verbonden. Neem hiervoor via beheerteam@clioclub.info of via PB contact op met het CCNL Beheerteam.
- Topics en posts met een link naar "snel geld verdienen" sites of "bedelverzoeken" zullen zonder opgaaf van reden door het beheer worden verwijderd.
- Berichten waarin een ander onheus bejegend wordt of anderzins in een kwaad daglicht wordt gesteld zullen zonder opgaaf van reden door het beheerteam worden verwijderd.
- Het posten van links naar illegale software en/of sites is verboden.