ik heb een originele Clio III spoiler die gemonteerd moet worden.
Er zitten ook schroefjes bij etc compleet maar durf niet te boren lijkt me lastig
met monteren. Iemand een idee of iemand die mij ermee kan helpen?
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden) Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
Ik zou het dus zo doen:
1. Spoiler plaatsen en centreren, met een afwasbare stift aanduiden waar de spoiler moet komen
2. Spoilerlijm (ja dat bestaat echt) aanbrengen op de auto
3. Spoiler eropzetten en goed aandrukken
Vergeet wel niet de kijken op de gebruiksaanwijzing in het geval dat die iets anders zegt.
Boren valt best mee hoor, met een beetje beleid kom je al een heel eind. Bij mijn Elia spoiler zaten pinnetjes met schroefdraad. deze kon je in de bevestigingspunten schroeven. Dan druk je de spoiler op de klep. De puntjes blijven in de klep staan, zo weet je de punten waar je moet boren. Vervolgens boor je de gaten, lijm de spoiler goed in met ruitenkit of spoilerkit. Dan monteren. Simpeler kan het niet.
Tip: doe even met een lakstift het blanke metaal behandelen, zo kan het nooit roesten.
Spoiler is eindelijk geplaatst, heb 2 gaten op de achterklep (laten) boren zelf durfde ik dat niet
niet te doen daarvoor eerst nog netjes opmeten en richten.
Op de spoiler zelf bij het bevestigingspunt stukje schuimpapier erop geplakt voor afdichting
Vervolgens volgens de instructie met 2 inbusschroeven vastgezet en klaar, oogt wel sportiever
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden) Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)