Hallo allen,
Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik alles zo goed doe.
Ik ben sinds begin dit jaar de bezitter van een mooie Clio II 1.2 Benzine. In het begin geen problemen met het starten maar de laatste tijd doet hij het erg beroerd. Ik moet soms 10 minuten lang starten voordat hij aanging. Tijdens de zomer was het zelfs zo erg dat hij helemaal niet meer wilde starten, hij is toen naar de dealer die er een nieuw stekkertje naar de startmotor op heeft gezet. Het probleem is toen verholpen en starten ging ook weer prima.
Nu wil hij dus nog wel starten, maar moet ik soms 10 minuten lang starten voordat hij wil. Vreemd genoeg is het probleem ook soms er helemaal niet.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Clio II start regelmatig zeer slecht
-
- beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 dec 2015 12:39
- Contacteer:
Re: Clio II start regelmatig zeer slecht
BDP sensor schoonmaken / ( laten) vervangen.
Ik begrijp dat ie wel start maar niet aanslaat?
Eerste verdachte is de BDP sensor.
Deze zit boven op je koppelingshuis.
Ik begrijp dat ie wel start maar niet aanslaat?
Eerste verdachte is de BDP sensor.
Deze zit boven op je koppelingshuis.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
-
- beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 dec 2015 12:39
- Contacteer:
Re: Clio II start regelmatig zeer slecht
Hartelijk dank voor de reactie! Ik ga volgende week eens kijken. Zal jullie op de hoogte houden 

- alfasud1972
- forum starter
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 24 dec 2009 23:30
- Locatie: Emmen (Drenthe)
- Contacteer:
Re: Clio II start regelmatig zeer slecht
Startproblemen bij een Clio 2 tjah, komt aardig vaak voor en is niet altijd eveneenvoudig op te lossen, sterker nog, op renaultforums.co.uk staan veel topics over clio startprobleem, zelfs een topic van 26 pagina's, zonder dat er iemand met een definitieve oplossing komt....... Is het een 8v of 16v en PhI of PhII ?
In het kort een paar zaken die vaak voorkomen, zoeken op internet levert je van elk onderstaande genoemde wel geval meer info en foto's op :
BDP sensor (vervangen door laatste/aangepaste versie van Renault, is meestal blauw).
Aarde kabel tussen motor en carrosserie (corrodeert en verslijt).
Stekker connectie op de startmotor solenoid (wit of zwart stekkertje, nieuwe connector op zetten).
Sleutel (batterij of printplaat of transponder) probeer je 2-de sleutel of deze wel werkt. (knop van de sleutel indrukken tijdens het starten schijnt in sommige gevallen te werken).
Defecte startmotor.
Sensoren in het gasklephuis (zijn los niet te koop dacht ik, hele unit vervangen).
Startonderbreker... is een bypass voor te kopen om deze er af te halen (geen idee of dit ook echt werkt).
Bekabeling kabelboom onder de motorkap, vaak breuken in de kabels, bij 16V zit een metalen box achter bij de motor waar de ECU kabels aansluiting zit, vaak sluit de kabelboom door op deze plek....
Relais zowel in de auto bij de zekeringen, als onder de motorkap, door vocht aangetast, los halen en schoonmaken met een koperborstel, en connecties inspuiten met een contactreiniger/cleaner (ik gebruik hier zelf WD40 voor, maar internet raad dit af...).
Meestal is zijn de meest hardnekkige problemen terug te leiden tot startonderbreker en of een kabelbreuk in de kabelboom onder de motorkap die problemen veroorzaakt, beide zijn niet eenvoudig op te lossen. Ondanks ik bijna alles van het bovenstaande heb gedaan en of heb vervangen blijft het dat die van mij af en toe lastig starten, hij slaat de laatst tijd wel altijd aan.. voor zolang dat het duurt...
.
In het kort een paar zaken die vaak voorkomen, zoeken op internet levert je van elk onderstaande genoemde wel geval meer info en foto's op :
BDP sensor (vervangen door laatste/aangepaste versie van Renault, is meestal blauw).
Aarde kabel tussen motor en carrosserie (corrodeert en verslijt).
Stekker connectie op de startmotor solenoid (wit of zwart stekkertje, nieuwe connector op zetten).
Sleutel (batterij of printplaat of transponder) probeer je 2-de sleutel of deze wel werkt. (knop van de sleutel indrukken tijdens het starten schijnt in sommige gevallen te werken).
Defecte startmotor.
Sensoren in het gasklephuis (zijn los niet te koop dacht ik, hele unit vervangen).
Startonderbreker... is een bypass voor te kopen om deze er af te halen (geen idee of dit ook echt werkt).
Bekabeling kabelboom onder de motorkap, vaak breuken in de kabels, bij 16V zit een metalen box achter bij de motor waar de ECU kabels aansluiting zit, vaak sluit de kabelboom door op deze plek....
Relais zowel in de auto bij de zekeringen, als onder de motorkap, door vocht aangetast, los halen en schoonmaken met een koperborstel, en connecties inspuiten met een contactreiniger/cleaner (ik gebruik hier zelf WD40 voor, maar internet raad dit af...).
Meestal is zijn de meest hardnekkige problemen terug te leiden tot startonderbreker en of een kabelbreuk in de kabelboom onder de motorkap die problemen veroorzaakt, beide zijn niet eenvoudig op te lossen. Ondanks ik bijna alles van het bovenstaande heb gedaan en of heb vervangen blijft het dat die van mij af en toe lastig starten, hij slaat de laatst tijd wel altijd aan.. voor zolang dat het duurt...
.