Clio 1.4 RT 1998 slaat niet aan
- stevedewaal
- beginner
- Contacteer:
Clio 1.4 RT 1998 slaat niet aan
Beste leden,
Sinds vandaag omstreeks 1800 slaat mijn motor niet meer aan. Vanmiddag nog naar werk gereden en niks aan de hand met starten. Ik zou niet weten wat het probleem is. In september nog APK gekeurd. Nieuwe accu is er toen ook ingezet.
Hij geeft wel contact. Startvergrendeling is het denk ik ook niet omdat het rode lampje op het dashboard gewoon uitgaat. Zie ook geen problemen op het dashboard qua lampjes.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Sinds vandaag omstreeks 1800 slaat mijn motor niet meer aan. Vanmiddag nog naar werk gereden en niks aan de hand met starten. Ik zou niet weten wat het probleem is. In september nog APK gekeurd. Nieuwe accu is er toen ook ingezet.
Hij geeft wel contact. Startvergrendeling is het denk ik ook niet omdat het rode lampje op het dashboard gewoon uitgaat. Zie ook geen problemen op het dashboard qua lampjes.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Renault Clio RT 1.4 -- 1998
Re: Clio 1.4 RT 1998 slaat niet aan
Ik gok op een slechte BDP-sensor:
https://www.youtube.com/watch?v=3Bu-E5HQqjI
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- stevedewaal
- beginner
- Contacteer:
Thanks voor de reactie, ga morgen even kijken of ik dit schoon kan maken. Had net ook ergens gelezen dat dit meestal is met een lauwe start. Kwam net thuis van werk en na 10 minuten wou ik weer wegrijden, maar deed het toen niet. Hoop dat dit de oplossing is!
ik heb zoiets meegemaakt bij een bmw.... maar toen bleek de brandstofpomp kapot te zijn...
- stevedewaal
- beginner
- Contacteer:
Ik kreeg m er zelf niet uit geschroefd zat echt stevig vast, heb nu gevraagd aan een vriend of die eens kan komen kijken. En anders wordt het de garage bellen..mox schreef:Ik gok op een slechte BDP-sensor:
Heb je een BDP met zwarte of blauwe stekker? Heb je nu een zwarte dan wordt de nieuwe een blauwe stekker en met je die aan je bedrading gaan solderen. Er zijn namelijk ook problemen met de zwarte uitvoering en dan de stekker en niet de BDP zelf. Vervangen is echter wel nodig van zowel de sensor als de stekker.
- stevedewaal
- beginner
- Contacteer:
Hee Arjen, bedankt voor je reactie! Ik heb een blauwe BDP sensor. Morgen even een sleepoog regelen om m naar de garage kunnen brengen. Kun je de auto eventueel ook aanduwen of heeft dat geen enkele zin zo?
Wanneer de BDP kapot is heeft aanduwen of aanslepen geen zin.
- stevedewaal
- beginner
- Contacteer:
Oke, maar weet ook niet zeker of die kapot is. Ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor de reacties!Arjan schreef:Wanneer de BDP kapot is heeft aanduwen of aanslepen geen zin.
- stevedewaal
- beginner
- Contacteer:
Ik heb de BDP sensor schoongemaakt maar dat had geen zin. Heb nu een nieuwe besteld en ga ik morgen erin zetten! Ik hoop dat het dat is. Bougies en bobine getest, kreeg goede vonk. Dus daar ligt het niet aan!
- stevedewaal
- beginner
- Contacteer:
Nieuwe BDP sensor erin gezet, geen resultaat! Nu kreeg ik er ook kabels bij moet ik die ook vervangen? Ik hoor de brandstofpomp wel zijn werking doen. Weet iemand wat het nog meer kan zijn? De eerste keer toen ik wou testen sloeg die wel heel even aan en toen weer uit. Kan het er ook mee te maken hebben dat de accu te leeg is voor een goede start? Anders ga ik morgen even proberen met startkabels!
Ik hoor graag van jullie, bedankt!
Ik hoor graag van jullie, bedankt!
Zou het in ieder geval ff proberen met startkabels.
Eenvoudiger is er niet.
Eenvoudiger is er niet.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
- stevedewaal
- beginner
- Contacteer:
Auto is naar de garage geweest, minimaal 1000€ aan reperatie kosten. Distrubutieriem was kapot en iets met de kleppen. Dus Clio is nu naar de sloop. In ieder geval bedankt voor het meedenken.