Beste forumleden,
De CLIO RN 1 uit 1992 (66.000 km) van mijn vriendin vertoonde de laatste weken startproblemen. De auto startte moeizaam, vaak na meerdere pogingen. Wanneer de auto heel even uit had gestaan, startte die in het algemeen vrij vlot.
Ik dacht dat het de accu was, dus vandaag mijn auto aan haar accu gehangen, dit bood geen resultaat. Volgende keer wil ik de spanning meten om het helemaal uit te sluiten. Bij het draaien van het contact hoor je een ratelend geluid. Dit is te horen in de volgende video [youtube]xNP7oHfp1Nw[/youtube] . Het motorgeluid op de achtergrond komt van mijn auto. Dat ratelen lijkt mij het startrelais, maar naar mijn weten hoort die maar 1x in te schakelen met een harde tik. Of is die harde tik normaal de solenoïde?
Natuurlijk vervang ik met liefde de startmotor, maar op dit forum lees ik ook verhalen dat het vocht kant zijn, slechte contactpunten, de bougie(kabels), enz... Graag jullie advies wat het meest waarschijnlijk is, en hoe ik dit kan uitsluiten?
Startprobleem (VIDEO)
-
- beginner
- Contacteer:
Startprobleem (VIDEO)
Laatst gewijzigd door LuukRS op 07 okt 2015 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Video direct zichtbaar gemaakt
Reden: Video direct zichtbaar gemaakt
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Startprobleem (VIDEO)
Inmiddels is het probleem verholpen. Na eerst de bedrading gecontroleerd te hebben, toch maar de hamertje-tik methode toegepast. De startmotor liep beter dan ooit tevoren. Uiteindelijk toch maar een nieuwe er in gezet. De Clio komt overigens uit Januari 1991. Ik moet helaas vanaf februari afscheid nemen van dit trouwe beestje.