Ik heb een probleem. Ik heb een Clio met de bombines direct op de bougies. Bovenoop het motorblok, Nu lopen cylinder 1 en 4 niet. Deze vonken niet. De bombines zijn getest alsmede de bougies. Waarschijnlijk krijgen ze dus geen prik in de aanvoer via de kabels.
Iemand een ideetje hoe en wat dit kan zijn?
Thanks
cylinder 1 en 4 lopen niet
cylinder 1 en 4 lopen niet
Goedendag,
Ik heb een Clio 1.6 16v uit 2001. Nu lopen de cylinders 1 en 4 niet. Motor start, maar 1 en vier doen niks. Bobines getest en de bougies. Die zijn allemaal goed. Het is dus zo dat er bij de 1e en 4e bobine geen signaal binnenkomt dat ie moet gaan vonken.
Wat zou dit kunnen zijn ?\
Groetjes
Ik heb een Clio 1.6 16v uit 2001. Nu lopen de cylinders 1 en 4 niet. Motor start, maar 1 en vier doen niks. Bobines getest en de bougies. Die zijn allemaal goed. Het is dus zo dat er bij de 1e en 4e bobine geen signaal binnenkomt dat ie moet gaan vonken.
Wat zou dit kunnen zijn ?\
Groetjes
Re: cylinder 1 en 4 lopen niet
Heb je de kabels richting de bobine's al eens nagelopen?
Re: cylinder 1 en 4 lopen niet
Hoi Rednas,
Als ik je verhaal zo hoor, vraag ik me af HOE je hebt getest?
9 dagen na aanschaf van mijn clio had ik ook een defecte bobine.
De bobines van cilinder 1 en 4 vormen een paar. Net als 2 en 3.
Als je dus de bobine van cil 1 loskoppelt dan werkt cil 4 ook niet meer.
Stel dus dat de stekkerverbinding van cil 1 of van cil 4 defect is, dan werken ze beide niet meer.
Bij mijn Clio heb ik de bobines getest door bij alle 4 de bouten los te draaien. > Motor starten > bobines 1 voor 1 optillen ( 3 cm hooguit ). Als de bobine GEEN tik geeft dan is die overleden.
In jouw geval zou ik de bobines van cil 2 & 3 omwisselen met 1 & 4 en kijken of cil 1 & 4 nog steeds geen vonk geven.
Dan sluit je de bobines uit. Het kan namelijk best dat beide defect zijn..
In mijn ervaring zal die op 2 cilinders smoren als je hem gestart hebt, waarna hij uit zal vallen.
Hopelijk heb je er wat aan!
Als ik je verhaal zo hoor, vraag ik me af HOE je hebt getest?
9 dagen na aanschaf van mijn clio had ik ook een defecte bobine.
De bobines van cilinder 1 en 4 vormen een paar. Net als 2 en 3.
Als je dus de bobine van cil 1 loskoppelt dan werkt cil 4 ook niet meer.
Stel dus dat de stekkerverbinding van cil 1 of van cil 4 defect is, dan werken ze beide niet meer.
Bij mijn Clio heb ik de bobines getest door bij alle 4 de bouten los te draaien. > Motor starten > bobines 1 voor 1 optillen ( 3 cm hooguit ). Als de bobine GEEN tik geeft dan is die overleden.
In jouw geval zou ik de bobines van cil 2 & 3 omwisselen met 1 & 4 en kijken of cil 1 & 4 nog steeds geen vonk geven.
Dan sluit je de bobines uit. Het kan namelijk best dat beide defect zijn..
In mijn ervaring zal die op 2 cilinders smoren als je hem gestart hebt, waarna hij uit zal vallen.
Hopelijk heb je er wat aan!