Beste Clubleden,
Ik wil nu graag nieuwe banden onder de clio zetten maar nu zag ik 2 weken geleden bij de Nordschleife een paar jongens op Bridgestone Potenza Re070 rondrijden.
Na wat researche gedaan te hebben maken ze deze alleen op de 225 R17 45 maat.
Ik heb nu 215 R17 45 eronder liggen. Kan het kwaad als ik deze eronder leg?
Krijg ik problemen bij het insturen dat ik de wielkast raak of zorgt deze grotere band voor andere problemen die wellicht betrekking hebben op de wegligging?
Ik ben nieuwsgierig naar jullie reactie!
Groeten Stanneman
Banden maat Clio 3 phase 2 RS
Re: Banden maat Clio 3 phase 2 RS
Beste clubleden!
Ik heb ze toch maar gewoon besteld.
De banden 225 R17 45 passen gewoon op de originele velg zonder dat ze ergens aanlopen.
Nu is het wel zo dat de banden aardig ingereden moesten worden.
De band was de eerste 400km zeer glad. (eerst meende ik al dat ik een miskoop gedaan had)
Maar ik ben er afgelopen weekend mee op de Nordschleife geweest en ik ben er heel erg content over.
Wat wel wennen bij de banden is, is wanneer je hard remt dat de auto een beetje gaat zoeken.
Maar dit heb ik alleen als ik de traction controll uit zet.
Verder zijn ze in de bochten zelfs beter dan de continental sport contact 3.
Veel mensen klagen over het rol geluid van de Potenza's, en dit kan ik wel bevestigen.
Dit is vele male meer als bij de conti's, vooral bij 70km/u hoor je het heeeeel erg duidelijk.
Maar dan is er maar een oplossing voor en dat is gewoon iets harder of zachter rijden
Conclusie van het verhaal: Potenza's zijn vrij goedkoop en je hebt er een super wegligging voor!
Wel lever je op comfort een beetje op in. Maargoed een clio RS met een cup-onderstel is zowiezo niet echt een auto die je rijdt als je comfort wilt.
Ik heb ze toch maar gewoon besteld.
De banden 225 R17 45 passen gewoon op de originele velg zonder dat ze ergens aanlopen.
Nu is het wel zo dat de banden aardig ingereden moesten worden.
De band was de eerste 400km zeer glad. (eerst meende ik al dat ik een miskoop gedaan had)
Maar ik ben er afgelopen weekend mee op de Nordschleife geweest en ik ben er heel erg content over.
Wat wel wennen bij de banden is, is wanneer je hard remt dat de auto een beetje gaat zoeken.
Maar dit heb ik alleen als ik de traction controll uit zet.
Verder zijn ze in de bochten zelfs beter dan de continental sport contact 3.
Veel mensen klagen over het rol geluid van de Potenza's, en dit kan ik wel bevestigen.
Dit is vele male meer als bij de conti's, vooral bij 70km/u hoor je het heeeeel erg duidelijk.
Maar dan is er maar een oplossing voor en dat is gewoon iets harder of zachter rijden

Conclusie van het verhaal: Potenza's zijn vrij goedkoop en je hebt er een super wegligging voor!
Wel lever je op comfort een beetje op in. Maargoed een clio RS met een cup-onderstel is zowiezo niet echt een auto die je rijdt als je comfort wilt.