Beste forum leden,
Sinds kort start mijn Clio GT uit 2014 slecht als de buitentemperatuur boven de 25 graden komt. De garage heeft de auto uitgelezen, maar kan niks vinden. Ik kan de auto starten met de knop en heb dan tijd om de gordel om te doen voordat hij aanslaat.
Heeft 1 van jullie misschien een idee wat die zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
startproblemen
- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Re: startproblemen
Ik heb dezelfde problemen. Het enige wat bij mij schijnt te helpen is als ik de kaart erin stop, dan komt de elektronica online. Dan doe ik mijn riem om en dan start ik hem gelijk vlekkeloos. Heel vreemd. Alsof de accu niet meteen genoeg spanning geeft ofzo.
Als ik hem met het warme weer probeer te starten dan slaat hij wel eens over en start dan niet gelijk door. De 2e poging (die hij automatisch doet) werkt wel altijd.
Als ik hem met het warme weer probeer te starten dan slaat hij wel eens over en start dan niet gelijk door. De 2e poging (die hij automatisch doet) werkt wel altijd.
Bij mij heeft het niets te maken met de accu.. de startmotor gaat direct aan de slag, maar aanslaan doet ie dan niet direct.
Afgelopen week is de auto wederom bij de garage geweest. Er is een tankelement (het ding wat het restant brandstof meet) vervangen. Had namelijk problemen met aantal km's te rijden tot lege tank. De auto gaf een piepje ivm bereiken reserve. Na 25 km was ik bij tankstation.. bleek er tot mijn schrik 44,67 liter in mijn 45 liter tank te gaan...
Kan er nog niet veel over zeggen, omdat de auto na het vervangen slechts 150 km gereden heeft, maar de eerste indruk lijkt goed.
Het lijkt erop dat dit element ook iets doet met de brandstofvoorziening en dat ie wellicht daarom slecht wilde starten.
Afgelopen week is de auto wederom bij de garage geweest. Er is een tankelement (het ding wat het restant brandstof meet) vervangen. Had namelijk problemen met aantal km's te rijden tot lege tank. De auto gaf een piepje ivm bereiken reserve. Na 25 km was ik bij tankstation.. bleek er tot mijn schrik 44,67 liter in mijn 45 liter tank te gaan...
Kan er nog niet veel over zeggen, omdat de auto na het vervangen slechts 150 km gereden heeft, maar de eerste indruk lijkt goed.
Het lijkt erop dat dit element ook iets doet met de brandstofvoorziening en dat ie wellicht daarom slecht wilde starten.
die tank is echt wel groter, tankte laatst in mijn Clio (GT estate 2015) 52 liter en de meter was net in het rood, wel een minuutje of twee nemen voor de laatste liters; zal inkl vulpijip tegen de 55 liter zijnRichard schreef:Bij mij heeft het niets te maken met de accu.. de startmotor gaat direct aan de slag, maar aanslaan doet ie dan niet direct.
In het boekje van de Clio staat dat de inhoud 40 of 45 liter bedraagt.
In mijn geval gaat het om een GT estate van 2014. Als de meter diep in het rood staat, gaat er bij mij normaal tussen de 40 en 43 liter in.
In mijn geval gaat het om een GT estate van 2014. Als de meter diep in het rood staat, gaat er bij mij normaal tussen de 40 en 43 liter in.
- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Er gaat inderdaad ruim meer dan 45 liter in, maar zoals ps.clio aangeeft duurt het even voor je die laatste liters erin hebt. Er staat echter ook in het klepje van de vuldop dat je maar maximaal mag vullen totdat hij 2 keer is afgeslagen.
Hierover meer op:
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 32&t=16464
Hierover meer op:
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 32&t=16464