Aux USB op originele radio

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
scuzi_
beginner
Contacteer:

Aux USB op originele radio

Bericht door scuzi_ »

Hallo,

Mijn zusje heeft afgelopen week een Clio 1.4 uit 2001 aangeschaft. Prima wagentje in goede staat.
Nou zit er alleen een radio in met cassettedeck, het zou mooi zijn als we hierop een USB stick of aux kabel kunnen aansluiten.
Ik heb een paar topics gezien met daarin dezelfde vraag, ik word alleen niet wijzer van de compatibiliteit per radiotype.
Kan iemand mij vertellen of de onderstaande radio kan werken icm een Yatour kastje oid?

Alvast bedankt!

Rob

Afbeelding
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Aux USB op originele radio

Bericht door mox »

http://www.carinterface.nl/yatour-ipod- ... ytm05-ren8

Ziet ernaar uit dat een Yatour zal werken, want jouw radio ("Tuner List") staat in het lijstje. E.e.a. wordt aangesloten op de 8-polige blauwe connector; die is normaal gesproken bedoeld voor een externe cd-wisselaar.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
scuzi_
beginner
Contacteer:

Bericht door scuzi_ »

Hoi Mox,

Bedankt voor je duidelijke antwoord! Ik zal de radio er eens uithalen om de connectors te checken.
Ik zie qua functionaliteit dat iPhone's worden ondersteund via USB.
Zou een normale USB stick met mp3'tjes ook kunnen werken of een android toestel?

Rob

Ps. Zelf ook maar eens zoeken naar zo'n mooie Clio ;)
martll
forum member
Contacteer:

Bericht door martll »

Ik ben precies naar hetzelfde opzoek.
Wil alleen geen extra kastje. Volgens mij zijn er wel kabeltjes op de markt die je in de achterkant van de radio prikt. Zo heb ik dat bij al mijn voorgaande Renaults gedaan.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Het eenvoudige kabeltje dat jij bedoelt is bedoeld voor een radio met "Update List" op het front.

Een "Tuner List" radio zal beslist niet werken met alleen maar een kabeltje. De blauwe connector op een Tuner List is een digitale (S/PDIF) input en heeft dus een stukje elektronica nodig, zoals een Yatour of een ACB. Niet alleen omdat het digitaal is, maar ook om de radio te laten "geloven" dat er een CD-wisselaar op de blauwe connector aangesloten is. Anders is de blauwe connector niet selecteerbaar als source.

@scuzi_: Ik heb geen ervaring met de Yatour of de Renault ACB. Ik gebruik zelf een http://www.connects2.co.uk/ProductInfor ... =CTVRNX001
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
martll
forum member
Contacteer:

Bericht door martll »

Bedankt voor de tip!
erik_ark
beginner
Contacteer:

Bericht door erik_ark »

scuzi_ schreef:Hoi Mox,

Bedankt voor je duidelijke antwoord! Ik zal de radio er eens uithalen om de connectors te checken.
Zou een normale USB stick met mp3'tjes ook kunnen werken of een android toestel?

Rob

USB stick met MP3 werkt zowiezo, heb ik nu ook. Heb nog niet met mn telefoon geprobeerd eigenlijk (Android)
scuzi_
beginner
Contacteer:

Bericht door scuzi_ »

erik_ark schreef:
scuzi_ schreef:Hoi Mox,

Rob

USB stick met MP3 werkt zowiezo, heb ik nu ook. Heb nog niet met mn telefoon geprobeerd eigenlijk (Android)
Erik, ik heb nog ff wat research gedaan. Yatour heeft schijnbaar 2 verschillende modellen, namelijk:

Yatour YTM05-REN8 LINK
Deze is gangbaar met AUX en Ipod/iPhone etc. maar GEEN USB/SD kaart.

Yatour YTM06-REN8 LINK
Deze is ook gangbaar met AUX. Ipv een Iphone/ipod aansluiting heeft deze een aansluiting voor een USB STICK of SD kaart.

Correct me if i'm wrong, niet-iphone bezitters kunnen dus beter voor een YTM06 gaan. En de Apple liefhebbers voor de YTM05.

EDIT

De YTM07-REN8 heeft zowel de functionaliteit van de YTM05 en ook de YTM06. Hij is echter wel wat duurder.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”