Beste medeforummers,
Ik wil graag in contact komen met gebruikers van een diesel EDC. Sinds het begin (maart 2014) hoor ik, als je het gas loslaat en de auto laat uitrollen (bijvoorbeeld vanaf de snelweg), net voordat de EDC terugschakelt (met name bij de lagere versnellingen 4 tot en met 1, kort, een wat ratelend geluid. Ik wil graag weten of iemand anders dat ook heeft. De distributieriem en spanrollen zijn al vervangen. De dealer zegt dat het bij dit type motor hoort. Voor de duidelijkheid: dit betreft niet het ratelend geluid wat sommige GT-uitvoeringen hebben (hadden).
Rammelgeluid Diesel - EDC
Re: Rammelgeluid Diesel - EDC
Ik herken het geluid dat je omschrijft van mijn Megane Estate DCI110 GTline. Als je op het moment dat het optreedt even heel kort een beetje gas geeft is en blijft het bij jou dan ook weg?
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
@Lutecia, al meer duidelijkheid?
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Nee nog niet, het is best moelijk om op het juiste moment net iets gas te geven net voordat de automaat wil terugschakelen. je hebt immers maar een ruime seconde de tijd anders ben je te laat en heeft de automaat al geschakeld. Maar ik ga het de komende periode weer eens testen.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Kan je een filmpje proberen te maken van het geluid?
Ik geloof niet dat een rammelend geluid bij een auto hoort.
"De dealer zegt dat het bij dit type motor hoort" beteken in mijn ogen dat zij vanaf de buitenkant hebben gecontroleerd dat er een motor in de auto zit...
Ik geloof niet dat een rammelend geluid bij een auto hoort.
"De dealer zegt dat het bij dit type motor hoort" beteken in mijn ogen dat zij vanaf de buitenkant hebben gecontroleerd dat er een motor in de auto zit...
Groeten, Vincent.
Je kunt het geluid vergelijken met een fietsketting die van het ene tandwiel naar het andere gaat. Het is maar 1 seconde hoorbaar en dan heeft de EDC teruggeschakeld.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Kan ook een motorsteun zijn welke tikt bij het terugschakelen.
Maar aangezien het een edc is met dubbele koppeling zet deze de volgende versnelling alvast "klaar" bij het opschakelen,
Bij het terug schakelen gaat het hele mechanisme(de lange as) verschuiven in de bak. mogelijk gaat dit tikken in de loop van de tijd.
Wat je kan proberen is om de automaatbakolie te pijlen, door te lage oliepijl zijn deze geluiden beter hoorbaar.
Ik zou een second opinion vragen bij een andere garage.
[youtube]G1EbiXiLXkk[/youtube]
Maar aangezien het een edc is met dubbele koppeling zet deze de volgende versnelling alvast "klaar" bij het opschakelen,
Bij het terug schakelen gaat het hele mechanisme(de lange as) verschuiven in de bak. mogelijk gaat dit tikken in de loop van de tijd.
Wat je kan proberen is om de automaatbakolie te pijlen, door te lage oliepijl zijn deze geluiden beter hoorbaar.
Ik zou een second opinion vragen bij een andere garage.
[youtube]G1EbiXiLXkk[/youtube]
Groeten, Vincent.
Vincent, bedankt. Ik zal het de dealer eens vragen om de olie te pijlen. Overigens is het geluid al vanaf de eerste kilometer hoorbaar.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Overgens ben je niet de enige, zie op Youtube
Helaas hier ook geen oplossingen...
[youtube]OUU6JmJqnv8[/youtube]
Helaas hier ook geen oplossingen...
[youtube]OUU6JmJqnv8[/youtube]
Groeten, Vincent.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen