Versnellingsbak - Clio II 2.0-16v

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Jos

Versnellingsbak - Clio II 2.0-16v

Bericht door Jos »

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb wel al veel gebruik gemaakt van jullie forum in mijn zoektocht naar een geschikte Clio II 2.0-16v, dus dank daarvoor!

Nu zit ik zelf met een vraag, namelijk;
Ik heb laatst met een Clio II 2.0-16v proefgereden, er zat 170.000km op, en was redelijk onderhouden. Hij reed perfect, acceleratie zat goed, eigenlijk het grootste deel van de punten waarop gecheckt moet worden klopte.
Het enige wat niet klopte was de (denk ik) versnellingsbak.

Op het moment dat je vol gas gaf, kon je zonder enige moeite de versnelling zonder te koppelen eruit trekken. Nou weet ik dat als je de toeren matcht, je in principe zonder koppeling kan schakelen, zowel in als uit. Maar tijdens volgas zou hij er niet makkelijk uit te halen moeten zijn, want dan staat alles onder spanning (Dit klopt toch).
Wat denken jullie dat dit zou kunnen zijn? Zou dit met de koppeling te maken kunnen hebben, of toch echt een probleem in de versnellingsbak? En als dit inderdaad in de versnellingsbak zit, waar zou ik dan aan moeten denken qua reparatiekosten (een schatting is al voldoende)!
Verder schakelde de auto (met koppeling gewoon) perfect. De koppeling voelde verder ook niet versleten aan.

Graag hoor ik van jullie!
Acuzo
forum starter
Contacteer:

Re: Versnellingsbak - Clio II 2.0-16v

Bericht door Acuzo »

Durf me hier niet volledig over te buigen maar ik denk dat dit geen kwaad kan, je versnelling kan je er inprincipe altijd uithalen.
Clio 172 RS Iceberg Versus Jaune Sirius
Afbeelding
Pro
beginner
Contacteer:

Re: Versnellingsbak - Clio II 2.0-16v

Bericht door Pro »

Simpele test, tijdens het proefrijden op lage snelheid in een hoge versnelling zetten. De auto moet naar mate je je snelheid mindert uitvallen, hij mag niet uit zen versnelling schieten. Dat in orde, zit je op dat punt goed ;)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”