Clio 2 phase 2: wat kan ik overzetten?

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Nielsje

Clio 2 phase 2: wat kan ik overzetten?

Bericht door Nielsje »

Hallo allemaal,

onlangs heb ik m'n Clio 2 phase 2 Initiale kort gereden in een kettingbotsing, wat heel jammer is natuurlijk.
Zelf er zonder kreukels eruit gekomen, da's natuurlijk het allerbelangrijkste.

M'n nieuwe wagen is wederom een 2 phase 2, met relatief weinig kilometers, maar het is een ietwat karige Authentique:
Afbeelding
Van een Renaultmonteur geweest. Rijdt, stuurt, schakelt en koppelt super strak. Motor loopt heel mooi :)

Nu heb ik natuurlijk een berg onderdelen van de Initiale 'over'. Wat kan ik hiervan zonder problemen overzetten op m'n nieuwe?
het gaat hierbij voornamelijk over de electrische zaken.
Mistlampen bijvoorbeeld: lampjes zelf overzetten is geen probleem, maar ik zag al dat ik ook m'n stuurschakelaar moet overzetten.
Maar is de kabelboom erop voorbereid? En krijg ik nog problemen met de boordcomputer?

Zo heb ik nog wel meer van dat soort 'poespas' die best over mag:
- electrisch verstelbare spiegels
- lampje dashboardvakje (alhoewel volledig overbodig).
- hemelverlichting
- temperatuur sensor
- Ik heb nu zo'n groot 'vak' middenbovenop het dash: kan ik die met het display overzetten?
- originele radio met 6 cd wisselaar en stuurbediening?
- boordcomputer...?
- ...schuifdak?
- clima control (of heeft dat alleen zien als je airco hebt? Dat heeft dees niet..)

Verder is de zwakst gemotoriseerde versie van de 1.5 dci, 48kW. Mijn Initiale had de 60 kW variant, en dat reed toch net wat lekkerder.
Is er technisch veel verschil tussen die blokken, of is dat vermogens verschil puur een computer verhaal?
En is dat aan te passen, of moet ik dan eigenlijk ook een andere bak, stuurkogels etc en weet ik veel wat monteren, omdat het anders niet veilig is?
Zomaar vermogen opschroeven zonder dat de rest er tegen kan ga ik namelijk niet doen.

De reden waarom ik het hier post is dat het deel electrisch, deels mechanisch, deels motorisch is.
Indien verkeerd geplaatst merk ik het wel als een mod het verplaatst :)
Ik hoor het graag :)
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Clio 2 phase 2: wat kan ik overzetten?

Bericht door Duck »

Elektrische spiegels heeft eric92 dacht ik ervaring mee....
Hemelverlichting moet dacht ik zo kunnen; alleen zit in je initiale ook de temperatuur sensor daar in van je airco.
Die kun je er uit halen heeft geen nut meer.
Lampje dashboardkastje kijk of er in je nieuwe een stekkerverbinding voor is.
Dashboard bovendeel kun je omwisselen of je de boel aan de praat krijgt geen idee.
Boordcomputer ; schuifdak en airconditioning over meubelen is een hele grote ingreep......of dat kan / lukt geen idee.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”