onlangs heb ik m'n Clio 2 phase 2 Initiale kort gereden in een kettingbotsing, wat heel jammer is natuurlijk.
Zelf er zonder kreukels eruit gekomen, da's natuurlijk het allerbelangrijkste.
M'n nieuwe wagen is wederom een 2 phase 2, met relatief weinig kilometers, maar het is een ietwat karige Authentique:

Van een Renaultmonteur geweest. Rijdt, stuurt, schakelt en koppelt super strak. Motor loopt heel mooi

Nu heb ik natuurlijk een berg onderdelen van de Initiale 'over'. Wat kan ik hiervan zonder problemen overzetten op m'n nieuwe?
het gaat hierbij voornamelijk over de electrische zaken.
Mistlampen bijvoorbeeld: lampjes zelf overzetten is geen probleem, maar ik zag al dat ik ook m'n stuurschakelaar moet overzetten.
Maar is de kabelboom erop voorbereid? En krijg ik nog problemen met de boordcomputer?
Zo heb ik nog wel meer van dat soort 'poespas' die best over mag:
- electrisch verstelbare spiegels
- lampje dashboardvakje (alhoewel volledig overbodig).
- hemelverlichting
- temperatuur sensor
- Ik heb nu zo'n groot 'vak' middenbovenop het dash: kan ik die met het display overzetten?
- originele radio met 6 cd wisselaar en stuurbediening?
- boordcomputer...?
- ...schuifdak?
- clima control (of heeft dat alleen zien als je airco hebt? Dat heeft dees niet..)
Verder is de zwakst gemotoriseerde versie van de 1.5 dci, 48kW. Mijn Initiale had de 60 kW variant, en dat reed toch net wat lekkerder.
Is er technisch veel verschil tussen die blokken, of is dat vermogens verschil puur een computer verhaal?
En is dat aan te passen, of moet ik dan eigenlijk ook een andere bak, stuurkogels etc en weet ik veel wat monteren, omdat het anders niet veilig is?
Zomaar vermogen opschroeven zonder dat de rest er tegen kan ga ik namelijk niet doen.
De reden waarom ik het hier post is dat het deel electrisch, deels mechanisch, deels motorisch is.
Indien verkeerd geplaatst merk ik het wel als een mod het verplaatst

Ik hoor het graag
