Clio IV audio upgrade
Clio IV audio upgrade
Wil graag de audio vervangen van mijn Clio IV (2013), heb daar nu een Rlink systeem in zitten.
Via de leasemaatschappij kan ik aan deze set komen: Speakerset Focal Music Live IFR 130-4
http://vkvwebshop.nl/webw...30-4-991/products_detail/
Maar heb geen idee of dit wat is.
De standaard speakers kunnen de zwaardere bassen in ieder geval niet aan, qua helderheid kan het ook wel iets beter.
Via de leasemaatschappij kan ik aan deze set komen: Speakerset Focal Music Live IFR 130-4
http://vkvwebshop.nl/webw...30-4-991/products_detail/
Maar heb geen idee of dit wat is.
De standaard speakers kunnen de zwaardere bassen in ieder geval niet aan, qua helderheid kan het ook wel iets beter.
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Clio IV audio upgrade
Knip&plak van mij uit andere string op dit forum
-----
Ik heb voor onze Clio een set Focal bij ACR besteld, een "wereld" van verschil.
http://www.acr-helmond.nl/audio-upgrade ... tem-1.html?
Standaard medianav/rlink: volume hard = luid onzuiver geluid, minder hard is mooier maar dus zachter (weinig beleving en of diepgang)
Medianav/rlink + Focal: volume hard = niet echt hard (de speakers willen meer vermogen), maar het geluid is zuiver
Medianav/rlink + Focal + Isotec Mini: volume hard = pijnlijk hard aan je oren, maar wel zuiver
Als je er behoefte aan hebt, met een subwoofer zou je nog meer winst kunnen pakken, wij vonden dat onnodig.
De Isotec Mini was een gokje, maar ik garandeer je dat die €138,00 een fantastische investering is, zelfs met mijn 2 linker handen zat het er in 10 minuten in, nu nog even ergens vastmaken.
-----
Ik heb voor onze Clio een set Focal bij ACR besteld, een "wereld" van verschil.
http://www.acr-helmond.nl/audio-upgrade ... tem-1.html?
Standaard medianav/rlink: volume hard = luid onzuiver geluid, minder hard is mooier maar dus zachter (weinig beleving en of diepgang)
Medianav/rlink + Focal: volume hard = niet echt hard (de speakers willen meer vermogen), maar het geluid is zuiver
Medianav/rlink + Focal + Isotec Mini: volume hard = pijnlijk hard aan je oren, maar wel zuiver
Als je er behoefte aan hebt, met een subwoofer zou je nog meer winst kunnen pakken, wij vonden dat onnodig.
De Isotec Mini was een gokje, maar ik garandeer je dat die €138,00 een fantastische investering is, zelfs met mijn 2 linker handen zat het er in 10 minuten in, nu nog even ergens vastmaken.
Dus jij bent wel aardig te vreden over de combi RLink+Focal setje? Volume moet wel beetje hard kunnen natuurlijk, wat versta jijzelf onder zacht?
Volume rlink standaard heeft is wel redelijk vind ik zelf.
Volume rlink standaard heeft is wel redelijk vind ik zelf.
Laatst gewijzigd door Vinnie op 07 jul 2015 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, reageren kan met de reageer knop
-
- beginner
- Contacteer:
Ik heb er rlink in zitten, als je met de standaard luidsprekers het volume op sprankelijk hard zet (laten we zeggen, volumebalk ter hoogte van de streepjes luidsterkte) dan is het hard maar niet zo mooi.
Wanneer je er betere speakers in hebt zitten dan is het op diezelfde stand alsof het geluid nog bijna uit staat (zo zacht dus).
Wij hebben dat dus weer opgelost met de Isotec.
Beetje duidelijk of te vaag omschreven.
Wanneer je er betere speakers in hebt zitten dan is het op diezelfde stand alsof het geluid nog bijna uit staat (zo zacht dus).
Wij hebben dat dus weer opgelost met de Isotec.
Bedankt voor de duidelijkheid, die isotec is dat een versterkertje?
Weet dan nog niet of het de investering waard is, aangezien het een lease auto is.
Weet dan nog niet of het de investering waard is, aangezien het een lease auto is.
Laatst gewijzigd door Vinnie op 07 jul 2015 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- beginner
- Contacteer:
Ja de Isotec is een versterkertje, wij hebben de mini gekocht. Ik heb ECHT twee linker handen en het zat er binnen 15 minuten in zonder dat er iets geknipt hoefde te worden of stuk is gegaan.
Voordeel van dit dingetje is dat met een ander iso-verloopje (ca €35) je hem zo weer in een andere auto kunt hangen
Voordeel van dit dingetje is dat met een ander iso-verloopje (ca €35) je hem zo weer in een andere auto kunt hangen
Waar had jij deze isotec gekocht en waarom is er voor isotec gekozen? Elke 2 weg versterker zou inprincipe toch kunnen?
Laatst gewijzigd door Vinnie op 29 feb 2016 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote overbodig. Reageren op het boven staande bericht graag met de 'Reageer' knop
Reden: Quote overbodig. Reageren op het boven staande bericht graag met de 'Reageer' knop
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
Zeg scholtens, nu heeft een moderator voor de 2e keer je bericht aangepast. Wellicht eerst even lezen?