hallo,
Ik heb sinds kort een Clio 1, 1.4 uit 1997. Volgens mij een e7j motor. Gisteren moest ik naar Brabant vanut Zaandam, en op de terugweg merkte ik dat de motor in hield bij 120 in de vijfde versnelling. Een beetje hetzelfde voelt het wanneer je op cruise control rijdt en je gaat een brug af, dan voel je ook de motor zeg maar remmen. Ik zie op het forum veel verschillende vergelijkbare problemen, en nog meer oplossingen. Kan iemand mij op weg helpen ? Ik zocht al bij de how to, maar kan bij die oor gasklephuis stappenmotor schoonmaken voor de 1.4 niet vinden.
Gek is dat het alleen bij die snelheid gebeurt.
Motor houdt in bij 120 km
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Motor houdt in bij 120 km
Ik denk dat het dan gewoon smoren is. Gooi ( op max een kwart tank) er eens zo'n busje injectiereiniger bij ga dan de tank leeg toeren. Het is de bedoeling dat je motor gewoon goed warm draait namelijk.
-
- beginner
- Contacteer:
Ok, dat is in ieder geval een goedkope start. Met smoren bedoel je dat er te weinig lucht bij komt ? Ik had nl ook het idee dat ie door dat inhouden meer verbruikte, ms omdat het mengsel dan te rijk is. Morgen ff injectie cleaner scoren
1.4 mag bij 120 niet hoger in verbruik schieten. De 1.2 wel, dat geen snelwegvreter.
En ja, te weinig lucht idd of benzine die niet lekker toegevoerd wordt.
En ja, te weinig lucht idd of benzine die niet lekker toegevoerd wordt.