bekabeling airbag bestuurderszetel

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Kone
beginner
Contacteer:

bekabeling airbag bestuurderszetel

Bericht door Kone »

Ik heb al heel lang de foutmelding van airbag en SERV.
Nu had ik de Clio laten uitlezen en daaruit bleek dat het de positiesensor van de bestuurderszetel is.
Waar kan ik deze vinden? Heeft iemand er mss een tekening van?
Ik heb echt geen idee waar dat ongeveer zit.
Ik vermoed dat de kabel gewoon over geknipt is want heb de auto occasie gekocht.

Hopelijk kan iemand me helpen!!

Thnx
Laatst gewijzigd door Kone op 22 aug 2015 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
hostler

Re: Foutmelding positie bestuurderszetel

Bericht door hostler »

Ik denk dat de storing in de stekker van de stoel airbag/gordelspanner zit. Het stekkertje wordt vaak door de dealer weggehaald, omdat het een bekend probleem is, en de kabels worden vervolgens direct aan elkaar gesoldeerd. De kans is groot dat dit je probleem is.
Kone
beginner
Contacteer:

Re: Foutmelding positie bestuurderszetel

Bericht door Kone »

Is er iemand die me kan vertellen op welke kleur draden in de bekabeling van de auto die positie sensor word aangesloten? Onder de bestuurderszetel dus...
Ik heb ondertussen het probleem gevonden. Mijn kabels van de zetel zijn er uit gehaald en er is een gordelspanner van een Engels model ingezet. Daardoor heb ik enkel 2 draden van de spanner. De rest is gewoon niet aangesloten. Nu weet ik dat ik een weerstand van 100ohm tussen deze 2 draden moet solderen en dan is mijn foutmelding weg.
Enkel weet ik niet welke 2 kleuren het zijn in de grijze stekker.
Misschien iemand die een schemaatje heeft van het airbag gedoe van bestuurderskant?

Hopelijk kan eindelijk iemand me helpen.
Thnx!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”