Clio RS nerveus stuurgedrag?

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Daniello
beginner
Contacteer:

Clio RS nerveus stuurgedrag?

Bericht door Daniello »

Ik zit met het volgende,

Ik vind dat mijn Clio RS vrij nerveus is tijdens volgas accelereren. Het lijkt dan wel alsof de voorzijde iets begint te 'dweilen'.

Tijdens remmen vanuit snelheid een bocht in, dweilt hij ook.

Ook geeft de auto me niet het vertrouwen stabiel te zijn als ik met met hogere snelheid een lange doordraaier neem.

Iemand een idee waar te zoeken? Ik heb ergens geleEn dat een goede wegligging bij deze autos, valt of staat met een goede uitlijning. Ik heb als bijlage het laatste uitlijnrapport bijgevoegd.

Bedankt alvast voor jullie input!

Afbeelding
nd-photo.nl
forum starter
Contacteer:

Re: Clio RS nerveus stuurgedrag?

Bericht door nd-photo.nl »

Dat klinkt als niet goed uitgelijnd.

Op je rapport staat Clio II, maar dit staat in een Clio I sectie. Heb je een Clio I of Clio II?

Ik heb zelf ook een Clio II RS en kan me niet vinden in de problemen die je beschrijft, ik ga echt retestabiel door een lange doordraaier heen. Dat dweilen wat je beschrijft lijkt op een beschrijving van Torque Steer en 1 van de mogelijke oorzaken is niet goed uitlijnen.
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

zoizo je bandenspanning, en al heb je niet meer originele maat dan kan je die drukken niet meer helemaal aan houden.
En wat voor een merk en staat banden heb je?
Flowiee
beginner
Contacteer:

Bericht door Flowiee »

Ik ben ook benieuwd of het al opgelost is, want ik merk een beetje hetzelfde. Uurtje geleden bandenspanning bekeken en bleek dat deze veel te hoog was, allemaal boven 3 bar, terwijl aangegeven staat in het boekje 2.3 / 2.1
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”