Fuseekogel kapot
Fuseekogel kapot
Beste heren en dames van t forum.
Ik heb nu een dik jaar een Clio 3 phase 2 rs en heb nu binnen het jaar beide fuseekogels kapot gehad. De linker begin vorig jaar en de rechter nu.
Nu vindt ik het onderdeel best kostbaar bij Renault zelf. Geeft het zich nog alternatieve en heeft iemand misschien het artikel nummer van dit onderdeel? Zodat ik wellicht in Belgie/Duitsland eens kan gaan kijken?
Alvast bedankt.
Ik heb nu een dik jaar een Clio 3 phase 2 rs en heb nu binnen het jaar beide fuseekogels kapot gehad. De linker begin vorig jaar en de rechter nu.
Nu vindt ik het onderdeel best kostbaar bij Renault zelf. Geeft het zich nog alternatieve en heeft iemand misschien het artikel nummer van dit onderdeel? Zodat ik wellicht in Belgie/Duitsland eens kan gaan kijken?
Alvast bedankt.
- Niels v Dijk
- beginner
- Contacteer:
Re: Fuseekogel kapot
Ik heb ze ook al beide gehad..
Laatst gewijzigd door Niels v Dijk op 14 aug 2019 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio III RS 197 Luxe BlueDynamo
- Niels v Dijk
- beginner
- Contacteer:

Laatst gewijzigd door Niels v Dijk op 14 aug 2019 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu heb ik bij een tweetal garages geïnformeerd.
En beide vermelden dat ik het volledige onderdeel moet vervangen (artikel nummer 8200725845).
Beide garages zeggen ook dat ze het nummer kunnen leveren maar niet weten of dit nummer correct is voor de auto.
Wat ik er nog bij moet vermelden is dat de Clio wel een CUP onderstel heeft.
En beide vermelden dat ik het volledige onderdeel moet vervangen (artikel nummer 8200725845).
Beide garages zeggen ook dat ze het nummer kunnen leveren maar niet weten of dit nummer correct is voor de auto.
Wat ik er nog bij moet vermelden is dat de Clio wel een CUP onderstel heeft.
Al een goede oplossing gevonden?
Krijgen waarschijnlijk meer rs rijders mee te maken
Krijgen waarschijnlijk meer rs rijders mee te maken
- Niels v Dijk
- beginner
- Contacteer:
Hij had een losse kogel besteld en deze gemonteerd.. (zoals ik beschreven had) Hij vertelde me dat het probleem is opgelost! 

Ga ik onthouden.. Thnx :-)
Heb denk ik net hetzelfde probleem aan de hand. Zijwaartse speling op beide wielen, eerst de stuurchappen vervangen gehad maar nog steeds de speling. nu zijn het bij mij ook de onderste fusees waar speling op zit. Iemand die me kan vertellen of het veel werk is?? het gaat om een clio 3 rs 197 zonder cup
met vriendelijke groeten
met vriendelijke groeten
Wanneer ze een beetje los willen van de fusee een uurtje voor beide. Heb er een keer eentje goed vast gehad, duurde drie uur om er maar één uit te krijgen...
Wel even laten uitlijnen na vervangen

Wel even laten uitlijnen na vervangen

Hoe ben je dan te werk gegaan als ik vragen mag? Want de veerpoot moet toch ook los of niet?? Alvast dank
-
- forum starter
- Contacteer:
http://www.google.nl/search?q=Renault+C ... yFli_SM%3A
ff deze in google bekijken, vermoedelijk t fusee kogeltje geweest
ff deze in google bekijken, vermoedelijk t fusee kogeltje geweest
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
-
- forum starter
- Contacteer:
En veerpoot hoeft niet los, de 2 bouten eruit dan heb je alleen de onderkant, haal wel eerst de kroonmoer, stuurkogel moer en fusee moer los en hang de remklauw met n rib aan de vastzittende veerpoot, de remklauw houder weg en remschijf vetvrij eraf, dan heb je alle ruimte en weinig kans op schade , sucses
vergeet de abs sensor niet
vergeet de abs sensor niet
------------------------------------------------------------