onderhoud lampje elk half jaar AAN??

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
rwou
forum starter
Contacteer:

onderhoud lampje elk half jaar AAN??

Bericht door rwou »

Mijn clio laat bij 22000 km alweer het onderhoudslampje AAN branden. :o De clio 0.9 tce heeft na de eerste beurt van vorig jaar bij 16.000 km ( toen brandde het lampje, in overleg met dealer, ook al een aantal maanden) toch zeker niet na 6000 km of vijf/zes maanden weer een beurt nodig? :chinrub:
Bij de garage geweest en die hebben het uitgelezen. Monteur riep gelijk dat er wel meer clio's zijn met een soort software fout. Aanstaande vrijdag weer terug voor updaten of iets dergelijks. :huh:
bert10
forum starter
Contacteer:

Re: onderhoud lampje elk half jaar AAN??

Bericht door bert10 »

Hallo de eerste beurt was zeker de A beurt dan word het interieur filter vervangen en niet de olie.
Heb dit ook gehad eerste jaar A beurt en bij 24 000 kilometer ging het lampje branden de dealer zei tegen me dat ik 2 mogelijkheden had 1 wilden hem wel resetten maar als er dan wat gebeurt dan er gebeurt je wat met de motor dat dan geen garantie meer er op zat dus binnen 9 maanden met 2 beurten.
De olie kon ook van mindere kwaliteit zijn (water er bij in ) dat de sensor daar op gaat reageren.

Gr bert
Hvan
beginner
Contacteer:

Re: onderhoud lampje elk half jaar AAN??

Bericht door Hvan »

Ik vraag me dit ook af. Ik heb een Clio4 DCI en bij 18.000km (9 maanden na ingebruikname) ging het onderhoudslampje branden. Vervolgens kreeg ik een vaag verhaal van de dealer wat er op neer kwam dat de beurt toch maar is uitgevoerd. In het vage verhaal had de dealer het over 2 onderhoudscycli, 1 na iedere 15.000 (of na een jaar) en 1 na iedere 30.000. Lijkt mij een beetje overdreven. Na even googlen kom je overigens wel uitleg tegen hoe dat lampje uit te zetten zonder bemoeienis van de dealer, maar hoe het dan zit met eventuele garantie dat kan je zelf wel verzinnen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”