Remschijven achter vervangen, Hoe?!

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Dwayne

Remschijven achter vervangen, Hoe?!

Bericht door Dwayne »

Hallo allemaal,

Ik ben met mijn Clio 2007 Rip Curl bezig om hem fit te maken voor een lange rit (zomervakantie naar Spanje).

De volgende onderdelen ga ik vervangen:
Koppeling (al gedaan)
Stabilisatorstangen (al gedaan)
Distributieriem
Waterpomp
Motorolie
Bougie's
Remblokken & Schijven voorkant
Remblokken & Remschijven achterkant

Nu ben ik gisteren bezig geweest om de remschijven en remblokken achteras te vervangen, maar ik zag bij het demonteren dat het wiellager in de remschijf verwerkt zit en heb ook geen id hoe ik dit moet gaan demonteren. Beter gezegd, hoe krijg ik die nieuwe remschijven gemonteerd.
Moet ik daarbij een nieuwe wiellager in de remschijf persen en vervolgens het hele zooitje met de 4 bouten op de achterkant van de ophanging weer monteren?
Of moet ik de centrale moer van de as loshalen, waarna dem remschijf inclusief lager van de as getrokken worden kan?

PS: Weet iemand waar het interieurfilter en benzinefilter zit? Deze wou ik namelijk ook nog vervangen. :thanks: :worship:
Graag jullie hulp.
groetjes Dwayne
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: Remschijven achter vervangen, Hoe?!

Bericht door Tomasvs »

Ik heb geen idee met betrekking tot de remschijven. Het interieurfilter zit volgens mij achter het dashboardkastje, het benzinefilter zit onder de auto. Daar is een how to van op dit forum aanwezig gemaakt door Arjan geloof ik.
Dwayne

Bericht door Dwayne »

Oke bedankt, waar vind ik die How To's?
Heb er al een paar keer heen gezocht maar niet gevonden. Vind alleen how to's over R-Link.
Dwayne

Bericht door Dwayne »

Ah kijk! Hier kan ik iets mee. Dankjewel voor de info. Ga er van het weekend mee aan de slag als ik de lagers nog kan krijgen vandaag.

Weet iemand welk lager ik dan precies moet hebben i.v.m. de ABS?
Bij mister auto staan er zoveel, maar weet niet precies welke ik zou moeten bestellen
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

In ieder geval even goed kijken naar het aantal tanden op de ring.
Dwayne

Bericht door Dwayne »

Remschijven + wiellagers zijn vervangen.
Echter brand nu het ABS lampje constant. ik denk dat het komt omdat ik zo slim (dom) was om de sleutel op contact te laten ivm muziek tijdens het verwisselen van de remschijven + lagers. Zou het kunnen dat de ABS sensor daardoor storing geeft? Ik heb hem ook nog met een doek schoon gemaakt (maar niet gedemonteerd).

De ABS slaat ook niet bij licht remmen ofzo in (wat vaker wel eens gebeurd, zover ik gelezen heb).

Als dit klopt, dan zou het met uitlezen en resetten weer goed moeten zijn, toch?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Heeft de nieuwe ABS tandring wel hetzelfde aantal tanden als de oude? Door afwijkend aantal tanden kan dit nl. ook gebeuren.
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

En als abs lampje brand werkt die ook niet net zoals bij je airbag
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Dwayne

Bericht door Dwayne »

ben er al achter gekomen.
Mister auto heeft me de foute lagers opgestuurd. Zonder ABS ring. terwijl het OEM nummer wel klopt. beetje raar. maar ga dus nieuwe lagers bestellen
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”