even een vraag in de hoop dat iemand een tip heeft.
Met een koude motor is er nog niks aan de hand, dan na ong 10 min rijden komen de problemen.
Even een voorbeeld in de hoop dat jullie even mee willen rijden.
Je rijdt op een 50 km weg, en je moet even terug schakelen omdat je een rotonde moet nemen. Na de rotonde wil je weer naar zijn 3 schakelen.....en je geeft wat gas je gaat schakelen en dan valt ie terug en terwijl je in zijn 3 zit en je blijft gas geven is het net of hij niet in zijn 3 zit, en dan opeens is het net of hij zijn 3 pakt. Een soort stoot gevoel, als of je naar voren gestoten wordt.
Je ga je klaar maken voor het invoegen op de snelweg, niet druk dus je gaat richting de 80/90/ 100 ect......maar je komt niet hoger dan 100!! Maar je wilt wel een vrachtwagen in halen! Eenmaal naast de vrachtwagen geeft je gas in de hoop dat je toch naar 110/120 kan.......Dan zit je in zijn 5 je kan niet harder dan 100 en je motorlampje gaat branden!!!! Eenmaal op de vluchtstrook terug laten vallen tot 30 km en het lampje ging uit. Gelijk de snelweg afgegaan en bij de stoplicht zie ik mijn toerenteller van bijv 800 terug vallen naar 600 en weer ophoog schieten naar 800 om vervolgens weer terug te vallen naar 600. et wel ik sta stil bij een stopicht.
En al tijdens het optrekken voel je dat hij niet wil en het lijkt dan op of hij vermogen te kort kom om optetrekken en met schakelen wil die ook niet de volgende pakken zeg maar.
Ik hoop dat ik jullie een beetje een gevoel heb gegeven wat ik voel en mee maak tijden het rijden in mijn clio uit 2007
lees graag jullie reactie terug
stotterende warme motor.....en moeite met schakelen
Re: stotterende warme motor.....en moeite met schakelen
Laat 'm eens uitlezen, klinkt erg als noodloop van de motor.
Gaat het motorlampje ook knipperen?
Mogelijke oorzaken:
Temperatuur sensor defect.
Lambda defect
Slechte bougie
Inspuit probleem
....
Succes!
Gaat het motorlampje ook knipperen?
Mogelijke oorzaken:
Temperatuur sensor defect.
Lambda defect
Slechte bougie
Inspuit probleem
....
Succes!
motor lampje is wel op de snelweg gaan knipperen, uit laten lezen en daar komt uit snelheidssensor
En wat zegt de garage daar dan over waar je de auto hebt uit laten lezen?
de auto niet naar de garage gebracht waar ik als eerst was. Na 2 weken hadden ze de verkeerde sensor besteld.......Was het zo beu en had het gehad. Durfde de snelweg niet meer op, alleen kleine stukjes van ong 10 min rijden en niet verder. Naar een garage geweest waar ik vroeger met mij andere auto ook heen ging met problemen, en werd daar toen perfect geholpen. Het probleem verteld en gevraagd om een stukje te gaan rijden. Na nog geen 2 minuten flink gas geven ging het motorlampje al branden!!!! Hij draaide de auto om en vroeg, Kan je opgehaald worden? Ja mag geen meter meer rijden!! En nu hoop ik dat ik het goed schrijf maar vergeef me als het fout staat.
Bougie>> 1 was al totaal zwart dus 4 x bougies incl kabels en bobine vervangen.
Ik had dus best wel wat kapot kunnen maken. Die andere garage houder / monteur zei dat ik gewoon kon rijden dat er totaal geen kwaad kon. En hij vond het ook heel raar de het lampje van de motor ging branden. Maar hij bleef erbij dat het die sensor was. Ik heb het aan de monteur gevraagd waar mijn auto binnen 1 dag gemaakt was of het daardoor zou komen, Begon hij te lachen nee tuurlijk niet. Dus ben blij dat hij gemaakt is en binnen 1 dag heerlijk zo'n goede adres waar je altijd welkom ben, Dus als mijn renault dealer geen tijd heb dan ga ik gelijk door naar hun.
Bougie>> 1 was al totaal zwart dus 4 x bougies incl kabels en bobine vervangen.
Ik had dus best wel wat kapot kunnen maken. Die andere garage houder / monteur zei dat ik gewoon kon rijden dat er totaal geen kwaad kon. En hij vond het ook heel raar de het lampje van de motor ging branden. Maar hij bleef erbij dat het die sensor was. Ik heb het aan de monteur gevraagd waar mijn auto binnen 1 dag gemaakt was of het daardoor zou komen, Begon hij te lachen nee tuurlijk niet. Dus ben blij dat hij gemaakt is en binnen 1 dag heerlijk zo'n goede adres waar je altijd welkom ben, Dus als mijn renault dealer geen tijd heb dan ga ik gelijk door naar hun.