clio 172 stom race stuur

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
sonbeijne
beginner
Contacteer:

clio 172 stom race stuur

Bericht door sonbeijne »

Heb een clio 172 gekocht zit een lelijk racestuur ingebouwd.
Nu wou ik graag weten of het veel moeite is om dit weer terug te bouwen?
Ben al op zoek naar stuur inclusief airbag en het verstelbare gedeelte omhoog en omlaag want het zit nu vast geschroefd.
Heb ik meer onderdelen nodig?
Ook is er met de bedrading ivm airbag geknoeit
Iemand ervaring met een goedkope plek om het te herstellen?

Vriendelijke groet sonny beijne
sonbeijne
beginner
Contacteer:

Re: clio 172 stom race stuur

Bericht door sonbeijne »

Kan ik een clio 1.4 stuur in een clio rs Phase 1 plaatsen met airbag?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Geknoei met de bedrading is waarschijnlijk om de foutmelding van de airbag te voorkomen. Dan zit er ergens een weerstand ingebouwd. In principe kan elk stuur uit een Clio 2 waar de CC knoppen op zitten er in. Misschien zelfs ook wel beter want een origineel RS stuur die nog geode duimstukken heeft is lastig te vinden.
Blok2.0
beginner
Contacteer:

Bericht door Blok2.0 »

Een RS ph I heeft geen duimstukken. en geen CC. Wat je wil kan ook niet

Je hebt een ph1 en je stuur is phII begrijp ik; dat is een ander design, qua uiterlijk. De airbag heeft een andere stekker en die kun je dus niet aansluiten. Ik ervaarde:

Na het afnemen van je stuur op je stuuras blijft er (oa) een zwarte plastic ring zitten. Deze ring is op een Clio2 phI ánders dan de ring op de Clio2 phII. Op mijn ph1 heeft tijdelijk een phII-stuur gezeten en ik ervaarde dat deze een knakje gaf bij insturen. Dit kwam vanwege dat ringetje. Gaf verder niks maar voor permanent (jouw doel) is dit geen goed idee . Al was het maar dat je airbag niet werkt. Tijdelijk (voor mezelf) was het prima ff zonder airbag te rijden.

Torx T50 heb je nodig om borgbout eraf te krijgen. De schroefdraad van de bout moet je voorzien van borgmiddel.
ClioII RS2.0-16V, ph1
sonbeijne
beginner
Contacteer:

Bericht door sonbeijne »

Nou het is geen phase 2 stuur helaas maar een stom goedkoop race stuur met stang(stuurkolom) die zit nu vast nu kan ik een stuurkolom van een phase 2 rs voor 50 krijgen of een phase 1 rs voor 75.
maar wat bedoel je met borgmiddel want zo is het niet verstelbaar en lijkt het een stuur van een kart afgeplukt.
ik heb nu wel al een phase 1 airbag en stuur liggen wacht alleen nog op het kolom en ben benieuwd of ik dan alles heb!
Wel ben ik benieuwd waarom er geen storingen zijn te vinden en een zwarte plakker zit over service.
hopelijk valt hèt te verhelpen enig idee?
Mvg S. Beijne
Leon77

Bericht door Leon77 »

Met borgmiddel bedoelt blok2.0 denk loctite of iets dergelijks om te voorkomen dat de stuurbout los gaat zitten
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”