Speakers vervangen '98 model?
Speakers vervangen '98 model?
Hallo iedereen,
Ik zal me meteen even voorstellen, ik ben Teun, ben 21 en woon in Noord-Brabant, na een lange tijd fijn met onze Clio te hebben gereden, is er iemand rechts naar binnen gereden en toen total loss verklaart, bij onze garage hebben wij het wrak + uitgekeerd bedrag 'gerolen' voor een ander model, een 1.6 waarvan de dist. riem net was vervangen met een kleine 120K op de teller.
Nu het probleem; wij zijn nu in het bezig van een blauwe Clio uit '98 (het 2de model, niet de vierkante), en er was laatst "kortsluiting, ik haal een 12V stekker eruit, en deed er een ander in en de zekering knalt eruit. Hierdoor zijn de tweeter en woofer links opgeblazen. Ik wil deze graag vervangen, maar heb geen idee hoe, en waarme. Het liefst vervang ik alles in een keer voor een beter geluid, ook achter zit niks (of het is niet aangesloten). Is er iemand die me kan helpen?
- Nero
Ik zal me meteen even voorstellen, ik ben Teun, ben 21 en woon in Noord-Brabant, na een lange tijd fijn met onze Clio te hebben gereden, is er iemand rechts naar binnen gereden en toen total loss verklaart, bij onze garage hebben wij het wrak + uitgekeerd bedrag 'gerolen' voor een ander model, een 1.6 waarvan de dist. riem net was vervangen met een kleine 120K op de teller.
Nu het probleem; wij zijn nu in het bezig van een blauwe Clio uit '98 (het 2de model, niet de vierkante), en er was laatst "kortsluiting, ik haal een 12V stekker eruit, en deed er een ander in en de zekering knalt eruit. Hierdoor zijn de tweeter en woofer links opgeblazen. Ik wil deze graag vervangen, maar heb geen idee hoe, en waarme. Het liefst vervang ik alles in een keer voor een beter geluid, ook achter zit niks (of het is niet aangesloten). Is er iemand die me kan helpen?
- Nero
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Re: Speakers vervangen '98 model?
De speaker in je deur is eenvoudig. Gewoon de kap eraf wippen, onder de kap zit een lipje. Voor de tweeter zal de hele bovenkant van je dashboard eraf moeten. Valt reuze mee, heb hem er al zo vaak afgehad dat ik het in 10 minuten klaar heb.
Achterspeakers was ook een optie. Kijk even of de draden er al wel liggen. Je kan het paneeltje er met beleid en gepaste kracht eraf krijgen.
Achterspeakers was ook een optie. Kijk even of de draden er al wel liggen. Je kan het paneeltje er met beleid en gepaste kracht eraf krijgen.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Bedankt voor 't andwoordt! Hoe zou een beginner dit dash eraf krijgen? En als ik dan toch bezig ben, kan ik beter alles vervangen door betere kwaliteit? Weet jij wat voor Ohm het is, en welke speakers het goed zouden doen?
Mvg
Mvg
Ik paste maar weer even een youtube linkje 
Voor de 3 schroeven bij de voorruit heb je een korte schroevendraaier nodig (of een flexibele). Pas op dat de schroeven niet door de ventilatiesleuven naar binnen vallen. Kijk verder uit dat je het stuur niet beschadigt als je het dashboard eroverheen schuift.
EDIT: ik zie dat je een phase 1 hebt. is minder duidelijk, maar hopelijk heb je er genoeg aan.

Voor de 3 schroeven bij de voorruit heb je een korte schroevendraaier nodig (of een flexibele). Pas op dat de schroeven niet door de ventilatiesleuven naar binnen vallen. Kijk verder uit dat je het stuur niet beschadigt als je het dashboard eroverheen schuift.
EDIT: ik zie dat je een phase 1 hebt. is minder duidelijk, maar hopelijk heb je er genoeg aan.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
mox schreef:Ik paste maar weer even een youtube linkje
Bedankt! Heb je ook suggesties wat voor speakers erin zouden kunnen? Want ik denk dat ik dan alles vervang, voor en achter..
Mvg
mox schreef:Ik paste maar weer even een youtube linkje
Bedankt! Heb je ook suggesties wat voor speakers erin zouden kunnen? Want ik denk dat ik dan alles vervang, voor en achter..
Mvg
Nee, niet echt... Ik geloof dat ik zo'n beetje de enige ben die tevreden is met de standaard speakers en de standaard radioNero schreef:Bedankt! Heb je ook suggesties wat voor speakers erin zouden kunnen?

2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
Ik was redelijk tevreden, maar als ik ze toch ga vervangen, beter upgraden toch :P?mox schreef:Nee, niet echt... Ik geloof dat ik zo'n beetje de enige ben die tevreden is met de standaard speakers en de standaard radioNero schreef:Bedankt! Heb je ook suggesties wat voor speakers erin zouden kunnen?
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Iets van Focal doet het altijd goed, moet je wel verloopjes bij kopen voor de Renault stekkers.