Age schreef:Bij mij beweegt hij niet, ondanks dat hij warmer wordt door de LPG.
In de verbrandingskamer kan de temperatuur 100 graden hoger zijn op LPG, echter het koelwater wordt afgeregeld door de thermostaat(en) en die afgeregelde waarden zijn (natuurlijk) niet anders dan bij het lopen op benzine. Anderzijds is het wel zo dat die extra 100 graden net te veel is voor gewone kleppen (zoals de huidige Renault -benzine!- Tce's die hebben) maar gelukkig heeft de 1.6 16V's extra geharde -dus LPG bestendige- kleppen en een kennis van mij had een 1.6 16V Laguna die reeds 340.000 km probleemloos op LPG gereden had dus als Renault het wil kunnen ze het wel, dat is bewezen.
"" As for the autogas system as such, apparently it has been designed in-house by the French brand. There were certain challenges to be addressed, like finding the right balance between turbo boost value and LPG pressure or optimising the engine so that it could run on LPG as much as possible (with as little petrol as could be), without involving the driver into the switchover process. Conversions will also be done in-house, on Renault factories' assembly lines, without setting up conversion centres or cooperating with outside subcontractors. So far Renault hasn't specified which models will benefit from the new solution, but if we were to guess, we'd bet on Clio, Mégane and Dacia line-up.""
http://gazeo.com/up-to-date/news/2014/R ... ,8320.html