Watertemperatuur type 3 1.6 16v

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Alexander1

Watertemperatuur type 3 1.6 16v

Bericht door Alexander1 »

Afbeelding

Op de temperatuurmeter in mijn clio ziet het er zo uit op bedrijfstemperatuur, is dit normaal? Bij veel auto's hoort het streepje in het midden te staan.

Overigens staat de wijzer meestal op het streepje. Bij gas los van 100 naar 0 staat de wijzer iets links van het streepje, zoals op de foto. Bij hard optrekken gaat de wijzer iets rechts van het streepje en komt dan langzaam weer terug.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: Watertemperatuur type 3 1.6 16v

Bericht door Tomasvs »

Is bij mij ook zo.
raymondvis1993

Bericht door raymondvis1993 »

Bij mij staat hij zelfs nog een streep verder naar links, is zo nadat de dealer ermee is wezen spelen -.-
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Heb je in een clio 4 geen last van ;)
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Jordy_8
beginner
Contacteer:

Bericht door Jordy_8 »

Ik vroeg het mij ook al af. Die van mij staat op precies dezelfde stand. Blijkbaar toch normaal.
Ger
beginner
Contacteer:

Bericht door Ger »

Bij mij op staat hij op het streepje zomer en winter.

Ik heb nog nooit ve ventilator horen of voelen aanslaan,ook afgelopen donderdag niet toen het 30graden of meer was.

Is dat normaal ?

Dat was bij mijn twingo wel anders bij stoplichten en in de file draaide de ventilator.
MnrAart
beginner

Bericht door MnrAart »

Bij mij staat hij ook altijd op het 3e streepje. Het veranderen van stand bij optrekken en gas los is me echter nooit opgevallen.
Contacteer:

Bericht door Age »

Bij mij beweegt hij niet, ondanks dat hij warmer wordt door de LPG.
Maar die fan draait echt wel hoor. Trek je kap maar open na een snelle rit en laat de motor een tijdje stationair draaien. Binnen in de auto hoor je het alleen bijna niet.
Groet, Age
Initiale23
beginner
Contacteer:

Bericht door Initiale23 »

Age schreef:Bij mij beweegt hij niet, ondanks dat hij warmer wordt door de LPG.
In de verbrandingskamer kan de temperatuur 100 graden hoger zijn op LPG, echter het koelwater wordt afgeregeld door de thermostaat(en) en die afgeregelde waarden zijn (natuurlijk) niet anders dan bij het lopen op benzine. Anderzijds is het wel zo dat die extra 100 graden net te veel is voor gewone kleppen (zoals de huidige Renault -benzine!- Tce's die hebben) maar gelukkig heeft de 1.6 16V's extra geharde -dus LPG bestendige- kleppen en een kennis van mij had een 1.6 16V Laguna die reeds 340.000 km probleemloos op LPG gereden had dus als Renault het wil kunnen ze het wel, dat is bewezen.

"" As for the autogas system as such, apparently it has been designed in-house by the French brand. There were certain challenges to be addressed, like finding the right balance between turbo boost value and LPG pressure or optimising the engine so that it could run on LPG as much as possible (with as little petrol as could be), without involving the driver into the switchover process. Conversions will also be done in-house, on Renault factories' assembly lines, without setting up conversion centres or cooperating with outside subcontractors. So far Renault hasn't specified which models will benefit from the new solution, but if we were to guess, we'd bet on Clio, Mégane and Dacia line-up.""

http://gazeo.com/up-to-date/news/2014/R ... ,8320.html
Synchro
beginner
Contacteer:

Bericht door Synchro »

Staat toch in het midden.. Meter staat wat uit het lood. 5 streepjes voor bedrijfstemperatuur. En hij staat netjes bij streepje nr 3, zoals het hoort
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”