iPhone 6 aansluiten op bestaande Dension Gateway 100?

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Niels
forum starter
Contacteer:

iPhone 6 aansluiten op bestaande Dension Gateway 100?

Bericht door Niels »

Omdat ik binnenkort overstap van iPhone 4S naar iPhone 6, ben ik een beetje aan het orienteren hoe ik mijn Dension Gateway kan blijven gebruiken zoals ik gewend ben (dus opladen, muziek afspelen met stuurwielbediening, navigatie, etc). Het lijkt er op dat Dension zelf geen kant en klare oplossing heeft (geen active cradle), dus ik ben op de volgende producten uitgekomen:

Een Brodit active cradle (ik heb al een proclip zitten, hier zit nu de active cradle van Dension op gemonteerd):

Afbeelding
http://www.brodit.com/product.html?id=521666

En dan deze adapterkabel van Dension:

Afbeelding
http://www.dension.com/accessory/lightn ... or-gateway

Volgens de website van Dension is deze kabel geschikt tot iPhone 5S, maar ik zie persoonlijk niet in waarom hij dan niet met een iPhone 6 zou werken.

Kan iemand mij vertellen of bovenstaand zou gaan werken, of zijn er misschien goedkopere, betere of mooiere oplossingen?
Niels
forum starter
Contacteer:

Re: iPhone 6 aansluiten op bestaande Dension Gateway 100?

Bericht door Niels »

Niemand?
Niels
forum starter
Contacteer:

Bericht door Niels »

Nou ik heb het maar gewoon geprobeerd, helaas zonder succes. Waar het mis gaat weet ik niet. Hij pakt wel stroom, maar blijft vervolgens steeds aan en uit gaan. Muziek afspelen is me nog niet langer dan ongeveer 1 seconde gelukt. Heeft iemand misschien nog suggesties om de iPhone 6 op en andere manier met de Renault radio te laten communiceren? Zou het bijvoorbeeld met een andere Dension Gateway wel kunnen lukken? Ik heb er voor de zekerheid een 'power-booster' tussen gezet, maar ook dat hielp niet.
Niels
forum starter
Contacteer:

Bericht door Niels »

177 views, 0 replies. Dit valt me toch wel vies tegen.
Niels
forum starter
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik probeer het alleen maar te begrijpen, zodat ik naar een oplossing kan zoeken. Ik zie geen wezenlijk verschil tussen de iPhone 5 en de 6 (qua aansluiting en IOS), dus waarom zou een iPhone 5 wel werken, en mijn 6 niet? Waar ligt dat aan? Ik heb omschreven wat er gebeurt als ik mijn telefoon aansluit, wat er dan mis gaat. Misschien moet ik het wel in een defecte kabel zoeken, of is mijn Gateway 100 gewoon verouderd en moet ik naar een nieuwere generatie overstappen. Ik weet het niet, maar zou het zonde vinden om nu nog eens 100 euro over de balk te smijten en er achter te komen dat ook dat niet werkt.
Niels
forum starter
Contacteer:

Bericht door Niels »

Aan alle geïnteresseerden: Ik heb de gok gewaagd en een Gateway Lite GWL3RE8 besteld en geïnstalleerd. Resultaat: het werkt weer als vanouds. Ik zat dus toch met een te oude generatie Gateway. Ik heb zelfs het idee dat de geluidskwaliteit een stuk beter is nu t.o.v. de Gateway 100 in combinatie met een iPhone 4S.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Interieur (vraag & antwoord)”