Heb je al een keer een nieuwe kaart of update gekocht via tomtom? Probeer dan het volgende voordat je duur naar de dealer gaat.
Als het goed is, dan heb je die gekochte (of ge-upgrade) kaart als het goed is in je tomtom-home staan op je pc.
Als eerste moet je de huidige tomtom SD-kaart formateren in je computer met een kaartlezer.
Daarna de SD-kaart weer in je auto stoppen (dan gaat die hem opnieuw "gereedmaken" door 2 bestanden erop te zetten)
Als laatste de SD-kaart weer in je computer stoppen en tomtom-home zijn werk laten doen.
Als het goed is werkt het dan weer.
Zelf had ik mijn originele kaart stuk en kreeg die met geen mogelijkheid meer aan de gang.
Ook formateren hielp niet dus ik kreeg twijfels over het SD-geheugen zelf. Ik heb toen een nieuwe sd-kaart gekocht (Sandisk)
Deze kaart werkte wel naar behoren en heb ik op bovenstaande manier mijn navigatie weer aan de gang gekregen.
Zie site van tomtom (even naar beneden scrollen tot je carminat ziet staan)
http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /a_id/9898
Succes.