128pk min 112pk = 16pk. Ja, dat is voor de hand liggend, maar.. Weet iemand waar hem dat in zit? En niet gissen, dat kan ik zelf ook.
Weet iemand of het werkelijk een ander blok is of dat er aanpassingen zijn gedaan op het bestaande blok?
Op autoweek.nl lees ik dat er een flink hogere compressie in de 128 zit en dat het topvermogen niet bij 6000 maar bij 6750 vrij komt. De afmetingen van het blok zijn intern wel hetzelfde.
Er zijn veel topics over chiptuning, het verbaasde me enigszins dat ik hier niets over kan vinden. Iemand?
Verschil 1.6 16v en 1.6 128 GT
Re: Verschil 1.6 16v en 1.6 128 GT
Heb hier ook al naar zitten kijken. Is op fora niet veel over geschreven zelfs niet in het buitenland. De k4m (type aanduiding van de 1.6 motor) ligt zowel in de gewone clio als in de gt en als in de twingo rs. Het schijnt dat het vermogensverschil in het inlaat en uitlaat spruitstuk zit, maar dat weet ik dus ook niet zeker. Hoop dat iemand hier meer over kan vertellen.
Bedankt voor de reacties.
Met name de youtube link is interessant. Variabele kleptiming zal wel niet op mijn clio k4m zitten.
N.a.v. de youtube link ben ik daar verder gaan kijken: opvallend veel filmpjes over de k4m, met name in spaanstalige landen. Ook aardig wat turbo conversies, zelfs lpg.
Met name de youtube link is interessant. Variabele kleptiming zal wel niet op mijn clio k4m zitten.
N.a.v. de youtube link ben ik daar verder gaan kijken: opvallend veel filmpjes over de k4m, met name in spaanstalige landen. Ook aardig wat turbo conversies, zelfs lpg.
Variabele kleptiming zit op een clio 3.
-
- forum member
- Contacteer:
Inlaatspruitstuk is echt helemaal anders..
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Ok, dus niet even aan te (laten) passen.
Ik mis wat trekkracht tot 3000 toeren. De clio 3 is echt gezapiger dan de type 2. Duidelijk zwaarder.
Ik mis wat trekkracht tot 3000 toeren. De clio 3 is echt gezapiger dan de type 2. Duidelijk zwaarder.
-
- forum member
- Contacteer:
Ik heb nog een inlaatspruitstuk van een 2.0;)
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Hoi! heb je die nog? En past deze soort van 1:1 op een 1.6 16v uit 2002?
Groeten,
Reinder