Goedenavond,
Ik heb net een renault clio gekocht, bouwjaar 1999. Hij heeft 8 maanden stil gestaan. Nu is hij natuurlijk vies geworden en wil hem door de wasstraat halen. Hier mijn kleine maar vervelende probleem. De antenne die op het dak zit moet er denk ik dan af, maar hoe? Kan hem niet los draaien. Of door het lange stilstaan of misschien een ander systeem. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet, alvast bedankt.
Radio antenne
Re: Radio antenne
Zit waarschijnlijk vast geroest. Beetje WD40 erin en dagje laten weken, dan met een tang voor wat extra grip losdraaien, tegen de klok in.
Suc6!
Suc6!
- Elektronized
- forum member
- Contacteer:
Kan je die op de Phase 1 niet helemaal naar achter klappen dat deze op je dag ligt zeg maar. Normaal plaatsen ze er dan zuignappen over ofzoiets om die op hun plek te houden.
Ik meen mij toch zo iets te herinneren toen ik nog een klein jongetje was..
Ik meen mij toch zo iets te herinneren toen ik nog een klein jongetje was..

- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
- CLIO2PH1
- forum member
- Contacteer:
Jup, de betere wasstaat doet er een zuignapje op. Anders nieuwe voet en antenne halen. Heb het zelf ook gedaan omdat de mijne vastzat.
Antenne en voet zijn op de fase 1 redelijk universeel. Meerdere merken hebben dit type antenne.
Edit: iets vet op de schroefdraad scheelt ellende!
Antenne en voet zijn op de fase 1 redelijk universeel. Meerdere merken hebben dit type antenne.
Edit: iets vet op de schroefdraad scheelt ellende!