lichtbeeld xenon clio verstellen RHD->LHD

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
MarijnRS
forum starter
Contacteer:

lichtbeeld xenon clio verstellen RHD->LHD

Bericht door MarijnRS »

Hallo,

In mijn clio 2 rs ph2 zitten Engelse xenon koplampen, nu zag ik na het denonteren van de lamp dat hier een hendeltje
bij de lens zit wat je naar boven of onder kan schuiven bij de lens. Is dit om de lamp van engels naar europees lichtbeeld te zetten?
En zo nee waar dient het dan voor?

Alvast bedankt voor de reply :thumbsup:
Daniel de Rijke

Re: lichtbeeld xenon clio verstellen RHD->LHD

Bericht door Daniel de Rijke »

Klopt zit erin, waar het voor dient?? Heb uk lampen geprobeert maar ik krijg er geen goed lichtbeeld mee op het afstelapparaat. Het lijkt erop als je het balkje omklikt dat je licht wat verder op de weg schijnt.
MarijnRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door MarijnRS »

Hmm, ok. Had vandaag namelijk de LHD xenon koplampen binnen maar de ballast past niet achterop de lamphouder :shock:

De oude:
Afbeelding
free upload pictures

De nieuwe
Afbeelding
greenshot

Geen idee hoe dit kan..is volgens de site voor een CB1N
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

De ballast zit onderop de lamp unit, zie je op de bovenste foto ook zitten.
MarijnRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door MarijnRS »

Nee idd, ik schrijf het verkeerd: de ballast zit gewoon onderop en past maar het zwarte kastje waar de d2s lamp zelf inzit (geen idee hoe die heet) paste niet achterop de lamp. Na een biertje nog even nagedacht en kwam op het lumineuze idee de originele zwarte draairing op de 'lamphouder'eraf te halen en voila het past! Nu is er alleen nog een extra losse rode draad met kabelschoentje in de DEPO lamp voorzien. Joost mag weten waarvoor...heb de lamp aangesloten en het werkt!

Zal morgen even foto's posten en als iemand nog een idee heeft over de mysterieuze rode draad hoor ik het graag!

Edit: na doormeten zou dit een extra massadraad zijn van het koplamphuis naar de ballast toe, alleen een beetje vreemde kleur om daar rood voor te kiezen :dozey:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”