Clio RS probleempje
Clio RS probleempje
Goedenavond,
Sinds gister heb ik een probleem met mijn clio, het lijkt erop dat de auto inhoudt. De auto slaat nu heel snel af, en begint hard te trillen tijdens het rijden(vooral bij een laag toerental). Ook lijkt het dat de auto een heel groot gedeelte van zijn vermogen kwijt is (alsof hij op 2 of 3 cilinders loopt). Gisteren ben ik even bezig geweest met de clio en alle bougies vonken nog. Het lijkt me alsnog een verstandige beslissing om ze te vervangen, zodat ik zeker weet dat het niet aan de bougies ligt.
Wie kan mij verder helpen?
gr. Kevin
Sinds gister heb ik een probleem met mijn clio, het lijkt erop dat de auto inhoudt. De auto slaat nu heel snel af, en begint hard te trillen tijdens het rijden(vooral bij een laag toerental). Ook lijkt het dat de auto een heel groot gedeelte van zijn vermogen kwijt is (alsof hij op 2 of 3 cilinders loopt). Gisteren ben ik even bezig geweest met de clio en alle bougies vonken nog. Het lijkt me alsnog een verstandige beslissing om ze te vervangen, zodat ik zeker weet dat het niet aan de bougies ligt.
Wie kan mij verder helpen?
gr. Kevin
Clio RS uit 2001
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: Clio RS probleempje
Ik zou hem eerst laten uitlezen...
En je hebt dus al heel de inlaat eraf gehad heb je alles juist aangetrokken?
Zomaar bougies wisselen vind ik een redelijk dure als je de juiste bougies gebruikt
En je hebt dus al heel de inlaat eraf gehad heb je alles juist aangetrokken?
Zomaar bougies wisselen vind ik een redelijk dure als je de juiste bougies gebruikt
Ik verdenk toch sterk de bobine, of de bougiekabels.
Bobine breekt vaker het plastic van als de bouten te hard worden aangedraaid, dan komt er vocht in en krijg je problemen zoals je het omschrijft
Bobine breekt vaker het plastic van als de bouten te hard worden aangedraaid, dan komt er vocht in en krijg je problemen zoals je het omschrijft
-
- forum starter
- Contacteer:
Injector?? Heb hetzelfde probleem ook gehad met mijn RS
Zou ook eens goed kunnen zijn.
Bij het uitlezen komt dit naar boven als melding : misfire cilinder X.
Bij het uitlezen komt dit naar boven als melding : misfire cilinder X.
Bedankt voor het meedenken! Ik ga de auto morgen even laten uitlezen met de RSTuner van fastchip.nl, ik hoop dat ik hiermee het probleem weet te traceren.
Clio RS uit 2001
De bougies zijn eindelijk vervangen en de clio loopt weer op alle 4 cilinders! Maar nu het volgende probleem, de auto maakt een soort diesel geluid, dit was voor het vervangen van de bougies ook al zo maar niet zo erg als nu, ook ploft de uitlaat. Kent iemand dit probleem toevallig? Het beschrijven van het geluid is best lastig, ik kan morgen wel even een filmpje posten!
Clio RS uit 2001
-
- forum starter
- Contacteer:
Diesel geluiden duiden vaak op een kapotte dephaser/vervroeger.
hierboven werd het ook al genoemd als mogelijke oorzaak van het 1e probleem, maar een kennis van mij denkt ook dat dit het diesel geluid veroorzaakt.
Clio RS uit 2001
De clio loopt weer! Het probleem was inderdaad de injector, deze is nu vervangen. Van het diesel geluid ben ik nog niet vanaf, dat zal waarschijnlijk de dephaser zijn.
Clio RS uit 2001