nieuwe clio upgrade hifi

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
vlc4
forum starter
Contacteer:

nieuwe clio upgrade hifi

Bericht door vlc4 »

zonet mijn nieuwe clio besteld.
Nu bij de testrit viel me direct op dat het geluid allesbehalve was wat ik wens.
Dus nu dacht ik bij ontvangst er andere speakers voor in te laten bouwen + mijn TS-WX120A onder de bijrijder stoel te laten inbouwen.
Nu was mijn vraag welke speakers kunnen er best ingezet worden voor ?
En kan de TS-WX120A aangesloten worden op de medianav ?
goodje
über forummer
Contacteer:

Re: nieuwe clio upgrade hifi

Bericht door goodje »

Ff zoeken zijn al diverse draadjes over pionier 13 of 15 cm en ook eentje met foto hoe te doen..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Nee. Niet zonder meer. Er moet een Hi-Lo converter in de speakerbedrading gesoldeerd worden. Sommige dealers geven aan dat daarmee de garantie komt te vervallen.
vlc4
forum starter
Contacteer:

Bericht door vlc4 »

ikzelf zou http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl ... wwodTUEA-Q deze speakers er in willen zetten vooraan met dan de pioneer actieve subwoofer onder de passagiersstoel mocht dit mogelijk zijn
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Voor de subwoofer heb je een converter nodig. De headunit heeft daarvoor namelijk geen uitgang en er zijn ook nog geen adapterstekkers dus dat wordt solderen, als je de draden al weet te vinden. Dan heb je ook adapterringen nodig voor de speakers. Ik ben voor mijn Captur al een tijdje op zoek en heb nu besloten die maar zelf te gaan maken van MDF. Wat overigens de geluidskwaliteit te goede komt ten opzichte van kunststof adapterringen.

Andere oplossing is de Focal upgrade set te gebruiken die Renault zelf aanbied. Die zijn voor een Clio plug & play. Zie http://www.focal.com/renault/en/
vlc4
forum starter
Contacteer:

Bericht door vlc4 »

kost zo'n converter veel ?
Zou het namelijk laten inbouwen bij een firma dat nauw met de dealer samenwerkt ( eigenlijk op aanraden van de dealer ).
Omdat zij ook te kennen gaven dat het geluid niet echt top was.
en speakers vanvoor zijn deze gewoon plug and play met een ander 13 cm coaxiaal setje ?
vlc4
forum starter
Contacteer:

Bericht door vlc4 »

welke speakers kan ik er het best vooraan insteken met de standaard medianav?
de GTO 529 of de TS-Q131C ? en zijn de gewoon plug and play zonder geknip in de originele kabels ?
r0bb3rt
forum starter
Contacteer:

Bericht door r0bb3rt »

ik heb kunststof speaker ringen gehaald bij Le car in ridderkerk.

koste me 30 euro volgens mij(wel duur, maar ik kan wel gelijk 16 cm kwijt)
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

R link of medianav? Als je r link goed insteld heb je echt wel goed geluid.. Iig in de captur
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wanneer je er in plaats van de 13 cm speakers 16 centimeter in zet heb je al gauw winst in geluidskwaliteit. De aansluiting op de speaker is echter nooit hetzelfde als op de standaard speakers. Adapterstekkers zijn slecht te vinden voor veel Renaults (voor de Captur zijn ze er zelfs helemaal nog niet) of ze er voor de Clio 4 al wel zijn weet ik niet. De (Renault) Focal set heeft ze wel maar Focal mag met de daarvan verkregen kennis geen universele adapterstekkers maken ;)

Wat betreft de instellingen in R-Link (MediaNav heb ik geen ervaring mee) is dat erg standaard.
  • Volume (uiteraard)
  • Presets (alleen "aan" of "uit") om een geluidseffect te kiezen
    • Pop-rock
    • Klassiek
    • Jazz
    • Neutraal
    • "Handmatig" om Bass en Trebble met schuifregeling - naar + in te stellen
  • Fading en balans (geluid voor naar achter / links naar rechts) zit in de "Ruimtelijke indeling". Mooie grafische weergave overigens.
  • 2 Arkamis opties:
    • Demo Arkamys. Alleen aan of uit. Is een preset die je niet kan aanpassen naar eigen smaak.
    • Bass Boost. Alleen aan of uit. Is een preset die je niet kan aanpassen naar eigen smaak. Vergelijkbaar met een "Loudness"-knop.
De klankkleur is dus wel enigszins naar eigen smaak aan te passen maar niet uitgebreider dan bij een simpele autoradio. Speakers die een hoger vermogen aankunnen en groter frequentie bereik hebben, zijn voor de meesten geen "must" maar voor de meer verwende oren welkom. En demping in de deuren kan zeker geen kwaad :grin:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”