Hallo.
Ik heb een probleem met mijn clio. Deze is tijdens het rijden afgeslagen en wil niet meer starten. ANWB is geweest en zegt dat er geen benzine in de motor komt. De benzinepomp werkt, injectoren werken. Als er brandstof in de luchtinlaat wordt gespoten start hij wel. Er lijkt een verstopping in de benzineleiding te zijn. Ben bij een paar garage's geweest, maar er wordt al meteen een prijskaartje van €150-€200 aangehangen en dat is hij niet meer waard. Er wordt ook gezegd dat er een printplaat kapot is en dat hij uitgelezen moet worden en dat kost ook meer dan €100. Kent iemand misschien een garage die dat wel tegen een redelijk prijs kan uitlezen/nakijken in Utrecht? Of heeft 1 van de leden in de buurt de apparatuur daarvoor? Hij staat thuis en kan hem nog laten verslepen door de ANWB in Utrecht eventueel.
Met vriendelijke groeten.
Ineke Koster.
motor clio 1.2 rn oasis 1996 start niet
Re: motor clio 1.2 rn oasis 1996 start niet
Dank voor de tip, maar weet iemand een goede (en goedkope) garage in Utrecht die er naar willen kijken zonder er meteen kosten aan te verbinden? Ik snap dat ik gewoon uurloon enzo moet betalen, maar niet meteen €75-€100 voor te vragen, terwijl het misschien iets kleins is, verstopte benzineleiding of benzinefilter ofzo.
Ik heb al een paar PB's gestuurd voor het laten uitlezen, maar helaas nog geen reactie gehad.
Alvast bedankt
Ineke Koster.
Ik heb al een paar PB's gestuurd voor het laten uitlezen, maar helaas nog geen reactie gehad.
Alvast bedankt
Ineke Koster.
Re: motor clio 1.2 rn oasis 1996 start niet
Een garage in Utrecht kan ik je niet aan helpen. Maar even op je eerste bericht ingaand:
Kan je voor minder dan € 150,- een zelfde Clio kopen? Nee... Dan is 'ie het wel waard
Wanneer de ANWB het kunnen verhelpen moet je inderdaad denken aan vergelijkbare kosten bij de garage tot € 200,-. Immers de oorzaak is snel bekend en verholpen. Nu dat niet is gelukt zal een garage langer nodig hebben om alleen al de oorzaak te vinden en 1 uurloon is al gauw € 80,- en uitlezen met alleen constatering van foutcodes ca. € 30,- dus die € 100,- zal inclusief diagnose zijn.
Kan je voor minder dan € 150,- een zelfde Clio kopen? Nee... Dan is 'ie het wel waard

Wanneer de ANWB het kunnen verhelpen moet je inderdaad denken aan vergelijkbare kosten bij de garage tot € 200,-. Immers de oorzaak is snel bekend en verholpen. Nu dat niet is gelukt zal een garage langer nodig hebben om alleen al de oorzaak te vinden en 1 uurloon is al gauw € 80,- en uitlezen met alleen constatering van foutcodes ca. € 30,- dus die € 100,- zal inclusief diagnose zijn.