Sleutel inlezen Clio2 1.4 phase 2 uit 2000

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
sawyer1981
beginner
Contacteer:

Sleutel inlezen Clio2 1.4 phase 2 uit 2000

Bericht door sawyer1981 »

Beste mensen!

Gister heb ik mijn auto weg gebracht naar de garage omdat ik versleten remblokjes had. Nu heeft deze slimmerik de hele nacht mijn sleutel in het contact gelaten en daarbij dus de radio aan laten staan. Vanmorgen was de accu leeg. Nu heeft hij de accu wel weer opgeladen, maar doet mijn centraleodeurvergrendeling het niet meer met de afstandsbeding. Aangezien hij het gister nog wel gewoon deed, neem ik aan dat deze opnieuw ingelezen moet worden. Ik heb het uiteraard even met een nieuw batterijtje geprobeerd. Met beide batterijen licht het lampje in de sleutel gewoon nog op. Neem aan dat er dus niks is met de sleutel zelf. Aangezien de auto dus een tijd zonder stroom heeft gestaan en alles uit zijn geheugen is, ook bij de radio, vraag ik mij af of ik deze sleutel nog wel zelf kan inlezen of moet ik nu echt naar de dealer en aangesloten worden op hun systeem?

Kan iemand mij ajb vertellen hoe je zelf een sleutel kan inlezen. Maar graag duidelijk. Ik vind hier wel wat informatie en heb dat ook geprobeerd en dat werkt niet. Ik denk omdat de uitleg niet helemaal duidelijk is.

1 Stap in de auto en sluit de deuren.
2 Moet mijn sleutel wel of NIET in het contactslot van de auto?
3 Druk op de vergrendelings-toets in de auto naast de schakelbak. (Hoe lang? Gewoon op slot of ingedrukt houden en hoe lang dan? Totdat dat rode lampje op mijn dashboard blijft branden?) (Dan zijn de deuren volgens mij op slot en weer open gegaan) Na dit gedaan te hebben....
4 Druk ik dan eenmalig op het knopje van de afstandsbediening of moet ik dit meerderen malen herhalen?

Ik hoop zooooooooo dat iemand mij een duidelijke antwoord kan geven. Ik baal enorm, ik heb deze auto nog niet zo lang. Ik heb speciaal een nieuwe sleutel voor €185 laten maken bij de Renault dealer en het werkt nu al niet meer. Ik heb er verder nooit problemen mee gehad. Het moet komen doordat de auto zonder stroom heeft gestaan. Vraag is, kan ik dit zelf oplossen door sleutel zelf in te lezen, of moet ik echt weer terug naar de Renault dealer.
Eric92
forum member
Contacteer:

Re: Sleutel inlezen Clio2 1.4 phase 2 uit 2000

Bericht door Eric92 »

In de auto zitten, deuren dicht. Sleutel hou je gewoon in je hand. Dan vergrendelknop bij de asbak 5 seconden inhouden, dus inderdaad tot de auto op slot en weer van slot af gaat en het lampje van de startonderbreking gaat branden. Dan richt je je afstandsbediening goed op de infrarood ontvanger bij je binnenspiegel en druk je op de afstandsbediening. Mocht er dan nog niks gebeuren druk dan nog een keer en dan zou hij het weer moeten doen.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”