Hallo allemaal,
Ik wil de 2 lampjes van het radiodisplay van mijn 1.4 16v dynamique 2002 vervangen. Is nu helemaal zwart. Als ik heel erg tuur zie ik de letters en cijfers nog wel. Er is nog wat onduidelijk of ik nu een display met of zonder bulbs/lampjes heb. Op YouTube staat een filmpje waar de hele procedure stap voor stap uitgelegd en getoond wordt. Ook daar gaat het om een Clio uit 2002. Het filmpje heb ik via een eerdere conversatie hier op het forum. Wat mij opvalt is dat het contact aanstaat tijdens de demontage van het dashboard. Is dit niet gevaarlijk met de airbag?
Twijfel nog of ik het zelf doe of laat doen. Ziet er op zich niet heel ingewikkeld uit. Alleen die airbag baart mij nog wat zorgen.
Weet iemand eventueel een adresje in de buurt van spaarndam waar ik het voor een schappelijk prijsje kan laten doen? Misschien heeft iemand nog wat nuttige info.
Groet Peter
Radiodisplay lampjes vervangen. Clio 1.4 16v dynamique
Re: Radiodisplay lampjes vervangen. Clio 1.4 16v dynamique
Lampjes van het radiodisplay vervangen is een eenvoudig klusje en er is niets waar je je ongerust over hoeft te maken. Ik denk dat je het filmpje op bedoelt?
Voor je airbag (passagierszijde) hoef je niet bang te zijn. Hij ziet er bij de eerste aanblik misschien eng uit, zo open en bloot met allerlei waarschuwingsstickers erop, maar hij blijft gewoon aangesloten en hij zit ook niet in de weg om bij de kapotte lampjes te komen.
Ik zou de twee stekkers van de displayunit los- en vastmaken met uitgeschakeld contactslot, zodat er geen spanning op staat.
Gewoon zelf doen in een kwartiertje en je portemonnee lekker dicht houden!
Voor je airbag (passagierszijde) hoef je niet bang te zijn. Hij ziet er bij de eerste aanblik misschien eng uit, zo open en bloot met allerlei waarschuwingsstickers erop, maar hij blijft gewoon aangesloten en hij zit ook niet in de weg om bij de kapotte lampjes te komen.
Ik zou de twee stekkers van de displayunit los- en vastmaken met uitgeschakeld contactslot, zodat er geen spanning op staat.
Gewoon zelf doen in een kwartiertje en je portemonnee lekker dicht houden!

2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Re: Radiodisplay lampjes vervangen. Clio 1.4 16v dynamique
Ok, bedankt voor de reactie. Je hebt mij over de streep gehaald. Ik ga het zelf doen.