Deal of geen deal Clio 1.6 16v Dynamique

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
EddyCL

Deal of geen deal Clio 1.6 16v Dynamique

Bericht door EddyCL »

Heren, ik ben van plan mijn eerste auto te kopen en mijn keuze neigt naar een Clio 1.6 uit 2004.

Ik heb een optie en maandag word ik gebeld of ik het wel/niet doe. Daarom graag jullie advies! Hierbij de link:
http://www.vossestein.nl/occasions/rena ... ique-luxe/

De auto reed goed, schakelde prima. Alles doet het verder. Is wel verlaagd, maar dat is niet te extreem. Er zit een afschuwelijke uitlaat onder (zie foto's), maar deze wordt voor mij vervangen door een normale. Het maakt 'm wel sportiever maar hij is gewoon té.

Waarom ik twijfel?
- onduidelijkheid over distributieriem > staat niet in onderhoudsboekje en ook niet onder de motorkap. Ze gaan hier naar kijken, mocht deze aan vervanging toe zijn dan doen ze dat voor 155 euro voor mij incl spanrollen en waterpomp.
- kon eigenlijk niks van de prijs eraf halen. Vraagprijs was 3745 rijklaar. Lager dan dat ging niet en als de distributieriem vervangen moet worden (waar ik vanuit ga), dan wordt het dus 3900. Is dat een goede prijs voor 2004, 86000km?

Waar ik eigenlijk ook bang voor ben is dat de distributieriem nooit vervangen is omdat die de 120k niet heeft aangetikt (terwijl 5 jaar ook een reden is voor vervanging)

Gevoel bij het bedrijf is overigens erg goed en ze doen eerlijk business heb ik het idee.
hostler

Re: Deal of geen deal Clio 1.6 16v Dynamique

Bericht door hostler »

Hij is wel aardig aan de prijs, maar de auto heeft wel enkele grote voordelen, lage KM stand met NAP, ruim 10 jaar van dezelfde eigenaar geweest en qua uiterlijk ziet 'ie er nog goed uit (zover je op de foto's kan zien).

RS grille is ook een leuke toevoeging evenals de verlaging (mits een beetje kwalitatief goed spul).

Het bedrijf moet de distributie maar even checken dan, lijkt me niet dat er 11 jaar met dezelfde riem is gereden. Als de distributieriem vervangen moet worden en ze willen dat niet bij de prijs in doen zou ik ze vriendelijk bedanken en weglopen. Een beetje service mag je wel verwachten voor die prijs, je betaalt immers ook al rijklaar kosten.
EddyCL

Bericht door EddyCL »

Thanks voor je reactie. Verhaal over de distributieriem ben ik het wel met je over eens.

Ben ook wel benieuwd wat jullie van de uitlaat vinden ;) ?
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Er zou voor de tweede keer al een nieuwe riem in moeten en vermoedelijk ook wel gebeurd minimaal 1 keer.
Een leuke complete auto maar wel kopen als er een nieuwe riem in zit of wordt in gezet..
Tweede ding verlagings zet ben ik nooit zo een voorstander van hoe is het gedaan en zoals boven gesteld welk materiaal is gebruikt?
PS welkom op dit mooie forum.. :thumbsup:
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
hostler

Bericht door hostler »

EddyCL schreef:Thanks voor je reactie. Verhaal over de distributieriem ben ik het wel met je over eens.

Ben ook wel benieuwd wat jullie van de uitlaat vinden ;) ?
Ik kan hem niet horen en er staat geen merk bij dus ik kan er ook niet echt een oordeel over geven. Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk.
EddyCL

Bericht door EddyCL »

@goodje

Thanks. Materiaal van verlaging weet ik niet. Kan ik nog wel naar informeren. Heb je een indicatie van wat goed is/niet goed is?

@hostler

Merk is Devil. Hij klinkt niet overdreven, klinkt naar mijn mening gewoon goed.
hostler

Bericht door hostler »

Ik zou hem inderdaad gewoon vervangen voor een ander.

Ik heb zelf een Sebring uitlaat maar ik heb er achteraf toch best wel spijt van dat ik de originele heb weggedaan.
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Duck »

Is een mooie en complete auto zo te zien.
Distributie is zéér belangrijk om op tijd te vervangen.
Had dus vorig jaar moeten gebeuren.
Probeer er achter te komen of dit idd gedaan is.
Als hij bij een Renault dealer is onderhouden moeten ze dat aan de hand van het kenteken kunnen zien.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
EddyCL

Bericht door EddyCL »

Morgen hoor ik meer over de distributieriem.

Wat me verder nog opviel was dat er maar 3 onderhoudsstempels in het boekje stonden, wat wel erg weinig is en waardoor ik denk dat die niet altijd op tijd z'n onderhoud heeft gehad. Norm is naar mijn weten elke 20.000km / 2 jaar?

Of zou dit een betere optie zijn?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... o/12699651
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Tja, ik heb ook nooit stempels in een boekje laten plaatsen. Wel altijd een map met papieren er bij gedaan met alle bonnetjes en facturen.
Als er zo iets bij zit zou ik mij geen zorgen maken.

Let bij deze motoren op het zweten van de koppakking, krukaskring. dus kijk naar olie markering plekken onder de wagen.
Groeten, Vincent.
hostler

Bericht door hostler »

EddyCL schreef:Morgen hoor ik meer over de distributieriem.

Wat me verder nog opviel was dat er maar 3 onderhoudsstempels in het boekje stonden, wat wel erg weinig is en waardoor ik denk dat die niet altijd op tijd z'n onderhoud heeft gehad. Norm is naar mijn weten elke 20.000km / 2 jaar?

Of zou dit een betere optie zijn?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... o/12699651
Zou ik eerder voor die ene uit je beginpost gaan.
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Duck »

Die uit je beginpost heeft vrijwel dezelfde opties en de helft aan aantal kilometers...
Vind die zwarte ook mooi ; maar wat vreemd laag hangen aan de voorkant.
Nogmaals: verzeker je er van dat de distributie in orde is of komt.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
EddyCL

Bericht door EddyCL »

Thanks voor jullie hulp allemaal!

Inmiddels contact gehad met de verkoper.

Distributieriem moest inderdaad vervangen worden. Verder was hij ook aan onderhoud toe. Verkoper bleef bij 3900 incl 3 maanden garantie op versnellingsbak en motor, vervangen distr. riem en doen van onderhoud

Toch voor nu nog even bedankt ervoor. Ben er ook niet zeker van dat de rookgeur eruit gaat met ozon..
JDclio
beginner
Contacteer:

Bericht door JDclio »

EddyCL schreef: Toch voor nu nog even bedankt ervoor. Ben er ook niet zeker van dat de rookgeur eruit gaat met ozon..
Rookgeur gaat er nooit helemaal uit, een beetje muffe geur ga je altijd houden.
Opzich niet heel storend.. je went er aan..
hostler

Bericht door hostler »

Met zo'n ozon machine en een tapijtreiniger kom je al een heel eind.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ozon helpt wel degelijk mits maar goed gedaan ;)
EddyCL

Bericht door EddyCL »

Ondanks jullie hulp is het toch geen Clio geworden. Heb een Corsa 1.4 sport uit 2008 gekocht.

Thanks iedereen!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”