Iemand een How To voor kabelboom F7P?
Iemand een How To voor kabelboom F7P?
Goedendag iedereen,
Ik heb een F7P motor gekocht gisteren om in mijn Volvo 340 te bouwen, alleen rust mij de vraag: Kan iemand mij aub uitleggen welke draden waarvoor zijn? Dus een pinout diagram of kleurcodes etc?
Dankje!!
Kaantjee
Ik heb een F7P motor gekocht gisteren om in mijn Volvo 340 te bouwen, alleen rust mij de vraag: Kan iemand mij aub uitleggen welke draden waarvoor zijn? Dus een pinout diagram of kleurcodes etc?
Dankje!!
Kaantjee
Re: Iemand een How To voor kabelboom F7P?

Hopelijk heb je hier wat aan

Jazeker, daar kom ik wel wat verder mee. Ik moet ook de kabels weten om de auto te kunnen starten, dus:
Constante plus, Geschakelde plus, Massa, Rpm signaal naar teller, Oliedruk lampje van de teller, Accu lampje van de teller
Constante plus, Geschakelde plus, Massa, Rpm signaal naar teller, Oliedruk lampje van de teller, Accu lampje van de teller
Helaas heb ik daar niks aan, ik moet van een ph1 Clio 1.8 16v de uitleg hebben over de kabelboom, zoals stekkers en aansluitingen etc.
- Niels v Dijk
- beginner
- Contacteer:
Ff uit m'n hoofd.. Weet het bijna zeker..
Op je ecu:
Pin 1 + 2 massa
Pin 4 constant +
Pin 19 geschakelde +
En ff ervoor zorgen dat je bobine voeding krijgt.
Dan moet hij lopen als het goed is. (Ik had m'n brandstofpomp wel buiten de ecu om)
Mijn 5je met F7p had niet meer nodig om te lopen.
Rpm signaal enz weet ik zo niet
Op je ecu:
Pin 1 + 2 massa
Pin 4 constant +
Pin 19 geschakelde +
En ff ervoor zorgen dat je bobine voeding krijgt.
Dan moet hij lopen als het goed is. (Ik had m'n brandstofpomp wel buiten de ecu om)
Mijn 5je met F7p had niet meer nodig om te lopen.
Rpm signaal enz weet ik zo niet
Clio III RS 197 Luxe BlueDynamo
Oke, alles heeft spanning en ik hoor de brandstofpomp relay ook aan en uit gaan bij contact draaien. Super, tot zo ver gaat het nog oke. Alleen tja, doordat ik geen inlaatspruitstuk kan monteren kan ik hem niet horen lopen..
Nu kamp ik met de volgende vraag: Hoe reageert een F7P op throttle bodies? Ik zit namelijk met een heel groot probleem en dat is dat ik de originele luchtinlaat niet kan gebruiken ivm ruimte gebrek. Ik heb overal gvd hectares aan ruimte, maar net voor de inlaatpoorten loopt mijn hoofdremcilinder..
Nu wil ik dus throttlebodies van een Kawasaki Ninja er op monteren, maar loopt een f7p wel een beetje met zo'n setup? Ik ben niet van plan om hem te chippen.. Niet nu in iedergeval.

Nu kamp ik met de volgende vraag: Hoe reageert een F7P op throttle bodies? Ik zit namelijk met een heel groot probleem en dat is dat ik de originele luchtinlaat niet kan gebruiken ivm ruimte gebrek. Ik heb overal gvd hectares aan ruimte, maar net voor de inlaatpoorten loopt mijn hoofdremcilinder..

Nu wil ik dus throttlebodies van een Kawasaki Ninja er op monteren, maar loopt een f7p wel een beetje met zo'n setup? Ik ben niet van plan om hem te chippen.. Niet nu in iedergeval.

- Niels v Dijk
- beginner
- Contacteer:
Rembekrachtiger verzetten?
Dit zie je ook vaker bij race/drift BMW's met motorswap.
Dit zie je ook vaker bij race/drift BMW's met motorswap.
Clio III RS 197 Luxe BlueDynamo
Daar wil ik eerlijk gezegd niet aan zitten.. Hou dat liever origineel.