schakelaar ruitenwisser hapert

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Certius

schakelaar ruitenwisser hapert

Bericht door Certius »

Hallo experts,

Ik heb al verschillende meldingen gelezen van problemen met haperende ruitenwissers. Ik kom er niet helemaal uit.

Het volgende:

Bij stand 1 (regensensor) en 2 werken de ruitenwissers niet. Alleen in de snelste stand werken de ruitenwissers en wanneer ik de handle weer omhoog doe naar de uitstand dan blijven de ruitenwissers ergens in het midden van de ruit staan ipv dat zij helemaal naar beneden gaan.

Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen. De auto heeft enorm veel last van vocht in het interieur dus ik heb het idee dat de schakelaar aangetast is.

Is het mogelijk om de contactpuntjes van de schakelaar aan de stuurkolom schoon te maken?

Alvast dank,

Monique
Certius

Re: schakelaar ruitenwisser hapert

Bericht door Certius »

Dank je maar de zekering zit er al in vanaf het begin en de haperingen hebben wij niet eerder ervaren.

Het betreft een Clio III Phase I.

Grt.

Monique
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

De schakelaars bij de Clio 3 zijn wel een zwak punt dus dat kan best zijn. Maar ook de strips op de motor zelf kunnen doorgebrand zijn.
Bij Clio 2 staat dat tussen de HowTo's.

***EDIT*** Was van Roylee geloof ik, kan ook in een projecttopic staan.
Certius

Bericht door Certius »

Hallo,

De parafan is gisteren schoongemaakt. De afvoergoten waren compleet verstopt en de parafan zat vol met ijs. De motor van de ruitenwisser was half onder water.

Alles is schoon en droog gemaakt en de ruitenwissers werken weer naar behoren.

Dank!

Monique
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Interieur (vraag & antwoord)”