Mijn startmotor doet het niet meer,dit is de 2e al die ik erin gestopt heb.
Als ik er met een hamer op klop dan doet ie het weer terug,een nieuwe erin stoppen??
Nu heb ik gezien dat er verschillende startmotor's te koop zijn: startvermogen 0,85 kw 0,95 kw 1kw 1,2 kw en 1,4 kw
waar heeft dit met te maken die verschillende wattages??
En mijn lampje van mijn batterij blijft branden,dynamo kapot?koolborstels versleten?
Ook hier heb je verschillende stroomsterkte's 70 en 75,graag wat uitleg aub...Mvg
startmotor
Re: startmotor
of je dynamo versleten is merk je vanzelf als je accu een keer leeg is
je startmotor is inderdaad "versleten". Die verschillende startvermogens zijn om een motor die meer "weerstand" geeft te kunnen starten.
Een tweeliter heeft meer cilinderinhoud dan een 1.2, ook al is de compressieverhouding misschien wel gelijk je hebt dus meer kracht nodig om de motor te kunnen draaien. mogelijk is daarvoor een sterkere starter gebruikt.
(Turboloze) benzinemotoren hebben compressieverhoudingen tussen de 9:1 en 11:1, bij (turboloze) dieselmotoren kan dat oplopen tot wel 24:1. Je hebt dan dus nog veel méér kracht nodig om de motor aan te krijgen (een auto met benzinemotor is vaak d.m.v. aanduwen nog wel te starten, maar probeer voor de grap eens een oude Clio 1.9D die nog in orde is aan te duwen met koude motor. Kijk uit voor je neus
).
Om die reden bestaan er dan dus 1,4 kw startmotoren. Het baat echter niet om een sterkere startmotor op een licht blok te zetten, over het algemeen gaat die dan niet ineens langer mee ofzo.

je startmotor is inderdaad "versleten". Die verschillende startvermogens zijn om een motor die meer "weerstand" geeft te kunnen starten.
Een tweeliter heeft meer cilinderinhoud dan een 1.2, ook al is de compressieverhouding misschien wel gelijk je hebt dus meer kracht nodig om de motor te kunnen draaien. mogelijk is daarvoor een sterkere starter gebruikt.
(Turboloze) benzinemotoren hebben compressieverhoudingen tussen de 9:1 en 11:1, bij (turboloze) dieselmotoren kan dat oplopen tot wel 24:1. Je hebt dan dus nog veel méér kracht nodig om de motor aan te krijgen (een auto met benzinemotor is vaak d.m.v. aanduwen nog wel te starten, maar probeer voor de grap eens een oude Clio 1.9D die nog in orde is aan te duwen met koude motor. Kijk uit voor je neus

Om die reden bestaan er dan dus 1,4 kw startmotoren. Het baat echter niet om een sterkere startmotor op een licht blok te zetten, over het algemeen gaat die dan niet ineens langer mee ofzo.
Goede uitleg,bedankt man ;-)))
Er kan ook een brakke minus/aanvoerverbinding liggen ergens. Hierdoor moet de startmotor teveel stroom trekken en na verloop van tijd brand deze door. Een brakke verbinding ergens verklaard misschien ook het brandende acculampje. Maar dat baseer ik op gevoel, het kan ook totale onzin zijn. 

Het was de "mass" kabel die los zat freeze,toch bedankt...